Etappe 18 (verrassende ontmoeting)

Spanje, Ledigos

Gisteren melde ik nog dat ik bij de zusters zat. Niet lang daarna werden we 1 voor 1 door een (strenge) zuster naar binnen geroepen. Nee, niet voor de biecht. Gewoon voor de registratie. Ze wilde geen gedoe. De overnachting kostte €5, dus ik vreesde al voor houten britsen en koude douches. Hoe verrassend was het toen we naar de kamer werden gebracht. Heerlijke 1-persoonsbedden ( niks stapel) en geweldig mooi sanitair, ruim voldoende aanwezig. Dat was dus echt boffen.
Gisteren al voldoende drinken en eten ingeslagen voor vandaag.
De tocht begon met 1 lang pad ( ja hoor, alweer) dat ruim 17 km lang was zonder enige onderbreking van dorpen, zelfs geen huis. Voldoende proviand was dus noodzaak.
Ik had me voorgenomen om de hele afstand in 1 ruk te lopen. Zeker omdat tegen de middag regen voorspeld was. Het wordt saai, maar het was ook gewoon saai. Wel daardoor ruim de tijd gehad om na te denken over Amalia. Ben echter geen steek verder gekomen 😉
Toen ik uiteindelijk aan kwam in Calzadilla de la Cuezo had ik precies de helft van de Camino bereikt. Tijd dus om dat te vieren in de plaatselijke kroeg met koffie en brood met ham en kaas. In de bar was ook WiFi dus even kijken hoe het weer zou gaan worden. Zie ik dat in een groepsapp Alex meldt dat die vandaag iets later is. Uiteraard heb ik gereageerd en schreef dat dat goed was. Even later krijg ik een video-oproep. Jawel hoor. Mijn teampje was calling. Even leuk gekletst (doet even goed) en tijdens het gesprek kwam ik tot de gelukkige constatering dat ik niet de 10 km meer hoefde die ik in mijn hoofd had, maar slechts 6,5 km. Dat is nog eens een meevaller.
De bepakking weer op de schouders, poncho om (inmiddels regende het) en weer op weg. Anderhalf uur later bereikte ik Ledigos, het eindpunt van vandaag.
Ik heb me de eerste, beste Albergue gepakt. Was de eerste gast voor vandaag. Gewoon bed €7 en een single kamer €10. Hoefde niet lang hierover te denken en lig nu dus prinsheerlijk in mijn single-room (zonder badkamer). Wat een luxe !!
Morgen gaat het iets verder. Ruim 25,5 km over iets meer aansprekende wegen hoop ik.
Dus, tot morgen.

Leuk Frans dat je gebeld werd Door je team. Zijn leuke dingen onderweg. Zo kwam ik vandaag oud collega Fonds Maassen tegen tijdens mijn wandeling. Jaren niet meer gezien. Succes met de regen en de volgende etappe. Wij hier zomerse temperaturen.

Harry 2017-05-17 13:35:43

He, he eindelijk Frans, ben ik eens op tijd om een reactie te plaatsen. Voordat vele anderen het gras alweer voor mijn voeten hebben weggemaaid:) Het is hier waarschijnlijk zo warm , dat de meeste mensen momenteel andere dingen doen dan achter een computer of laptop zitten. Deze zon gun ik jou ook op het vervolg van je tocht!

Anke 2017-05-17 15:29:01

Hint: bekijk jouw foto's van de laatste 2 dagen nog eens goed. Met het verstand op +1, out of the box denken en creativiteit moet jouw herinnering terug kunnen komen

Amalia 2017-05-17 16:00:39

Je bent op de helft: Hatseflats!! 👍 Succes voor de 2e helft 🍀

Marianne 2017-05-17 18:00:33

Hoi Frans neem aan dat team jou vrouwen volleybal team is. Je bent gelukkig wel iedere dag optijd binnen dan kun je lekker bijkomen. Hopelijk de komende dagen minder saaie stukken voor je.

Inge 2017-05-17 20:01:46

Hè, hè heb je eindelijk eens kennis gemaakt met de verwen nonnen🛏🛌🚿🚽😉 Ondanks de saaie camino een grote oppepper van je team(ook al vrouwen😄) Helaas weer die vervelende regen🌧, maar inmiddels ben je halverwege. Zie net dat het kouder wordt daar met regen, enfin veel sterkte voor morgen en ik hoop een in een wat mooiere omgeving🍀🍀🍀🙋🏼