Etappe 6: over de stuwdam

Spanje, Grandas de Salime

Vandaag stond een wandeling van zo’n 21 km op het programma doordat ik gisteren iets eerder gestopt ben.
Eerst een klein stukje klimmen ( hoe kan het ook anders) en daarna dalen, dalen en nog een dalen. Van 1100 meter naar ongeveer 250. Een behoorlijke aanslag op mijn onderstel, maar ik mag niet klagen. Is allemaal heel goed gegaan. Al ver van boven kon ik het stuwmeer zien waar ik naar toe moest. Vorig jaar is hier trouwens een grote bosbrand geweest wat nog goed te zien was. Zigzaggend de berg afgedaald tot na 9 km eindelijk het niveau van de dam was bereikt. Heel indrukwekkend on dit te zien overigens. Ik moest over de stuw heen en toen ik nog snel een foto op de dam naar beneden wou maken liep het me zowat week weg. Ik heb normaal geen last van hoogtevrees. Maar dit..... Vreselijk.
Na de stuw ging het weer bergop. De laatste 6 km brachten me weer terug naar 600 meter. Maar dat was heel goed te doen. Onderweg nog gestopt bij een hotel waar je een geweldig uitzicht hebt op de stuwdam. Mooi.
Ik zit nu in een Albergue, ongelofelijk. Een driepersoonskamer, een heerlijke tuin met ligstoelen. Echt verwennerij.
Morgen een wat langere etappe waarbij ik weer omhoog ga naar ruim 1000 meter. Lijkt echter niet al te zwaar (hoop ik)

Trouwens, gisteravond keek ik op de gezondheidsapp van de IPhone. Daar kun je zien hoeveel km je gelopen hebt, hoeveel stappen, maar ook hoeveel trappen je gelopen hebt. Gisteren dus 242 etages trappen op gelopen !!!! Hilarisch.
Morgen gaat het verder. Doeiii.

Gelukkig dat het weer goed met je gaat. Groetjes

Saskia 2018-05-17 15:36:00

Wat een hoogte, idd iets om goed flauw in de maag van te worden. Blijft wel een prachtige omgeving. Fijn dat alles nu weer goed gaat. Succes voor morgen....bergje op, bergje af...⛰

Elly 2018-05-17 15:46:45

Prachtige omgeving en stumeer Frans. Volgende keer toch maar je vishengel in de rugzak meenemen😜🎣. Geweldige tekening heb je gemaakt op dat verkeersbord haha........Suc6 en geniet verder.

Raymond Zeekaf 2018-05-17 15:59:22

Geweldige foto's weer Frans. Vandaag in gedachte met je mee gelopen iets minder km en niet zo zwaar natuurlijk. Heerlijk uitrusten nu en succes voor morgen bikkel.

Harry 2018-05-17 15:59:37

Hè gelukkig, dit klink allemaal weer als een gezonde Frans. Wat een mooie tocht en wat een prachtig weer. Volgens Nico(heeft naar he Spaanse weerbericht gekeken) blijft het een beetje zo. Nu ik weet van niks maar hoop het voor je. En nu lekker rusten en genieten van de "luxe" van deze herberg.🍀🍀🍀😘

Ria 2018-05-17 16:01:33

In iedergeval weer goed weer. Heel mooi daar alleen geen appeltaart in het hotel maar weer wel heerlijk vers geperste sinaasappels. Geniet van de ligstoelen.

Gert 2018-05-17 16:57:58

Gelukkig lekker weer dat ziet er heel anders uit. Goed te zien dat t weer beter met je gaat.

Inge 2018-05-17 19:13:24

Heey Frenske Fijn om te horen dat het weer goed met je gaat. Het zijn wederom weer prachtige foto's. Heerlijk uitrusten en voor morgen veel succes. Fijne avond!

Karin en Theo 2018-05-17 22:31:58

Gaat zo te zien weer goed met je...gelukkig. En dan ook nog mooie plaatjes...wat willen wij nog meer op een vrijdagochtend. Succes verder.

Johan 2018-05-18 07:45:43

wat een mooie omgeving Frans..zie ik dit jaar minder wandelaars?