Op naar het hoogtepunt

Nederland, Tilburg

Vandaag stond slechts 20 km op het programma, dus vanmorgen lekker op mijn gemakkie vetrokken uit mijn b&b. Eerst lekker ontbeten en toen op pad. Het begin was weer super, lekker door de bossen struinen en genieten van de fluitende vogels. Waar een mens niet al blij van kan worden.
In het bos moest ik een pad nemen waarvan in het boekje stond dat het bijzonder was. Het pad was ongeveer 1 km lang en van begin tot eind links en rechts alleen maar rhododendrons. Ik heb zoiets nog nooit gezien. Een en al bloemen.
Langzaam maar gestaag naderde ik het hoogtepunt van deze wandeling, namelijk abdij Koningshoeven, woonplaats van Trappistenbroeders. En wat doen deze broeders wat hun zusters eerder niet deden? Bier brouwen!!! En waar bier wordt gebrouwen hoor je bier te proeven 😉
Ik heb me daar een paar lekkere Trappistjes gedronken en wat gegeten. Daarna met spijt in mijn hart afscheid moeten nemen en verder richting Tilburg. Eerst onder de A58 door, dan nog een zandpad langs het kanaal en toen Tilburg in. Nou, ik zal heel eerlijk zeggen. Ik heb 10 minuten mijn routebeschrijving gevolgd en toen was ik er klaar mee. Ik zou voor de rest alleen door Tilburg zwoegen en daar had ik geen zin in. Het eindpunt (een park met een restaurant) zou me toch al niet gelukkig maken. Net als bij de Camino is de route mooier dan het einddoel.
Dus afgebogen en richting station. Naar huis !!
Ik zit nu in de trein en verheug me al om weer Marianne te zien en lekker thuis te zijn.
Wellicht tot een volgende keer, hopelijk dan op weg naar Rome (via Francigena)
Hoiiiiiii

Weer genoten van je verslagen en mooie foto's. Fijn weekend.

Brigitte 2021-05-28 15:34:51

Top Frans! Was weer heel leuk om je voetreis via jouw dagelijkse verslag te volgen! Bedankt en geniet van het uitrusten en het goed opdrogen (van buiten en niet van binnen) dit zonnige weekend!!

Martin Grasdijk 2021-05-28 15:45:44

Het zit erop; gefeliciteerd Frans! Een week die met hondenweer begon en toch nog met een zonnetje is geëindigd. Heel fijn weekend en tot een volgend avontuur. 💪👌👍

Frens oet Heële 2021-05-28 15:56:21

Frans, wat waor 't weer leuk um mèt diech mèt te "wandele". Gooj trök reis en hopelek tot 'n volgende wandeltoch 🙋‍♀️😘

Maud 2021-05-28 16:06:32

Ik sluit me aan bij de vorige reacties: het was weer leuk om de verslagen te lezen, de foto’s te bekijken en zo “mee te wandelen” 👍🏼 Goeie thuisreis en groetjes aan Marianne

Elly 2021-05-28 16:12:55

Het was weer leuk om je verslagen te lezen! Die rodo’s had ik ook wel willen zien. Goede reis naar huis en groetjes aan Marianne.

Janneke 2021-05-28 16:27:42

Geweldig weer. Geniet van het mooie weer en het thuis zijn!

Tom 2021-05-28 16:45:29

Frans, hartstikke leuk om met je mee te wandelen! Jammer dat we niet mee konden drinken. En straks maar ff bijkomen in de tuin met een koud biertje.

Willem 2021-05-28 17:01:39

Weer een super tripje, met een lekker biertje. En nu weer lekker bie Mayke, doog hum de groete.

Saskia 2021-05-28 17:43:19

Hola kanjer, je hebt het toch maar weer even geflikt. Ondanks weer en wind. Prachtige foto’s geschoten en met het zonnetje afgesloten. Je zult nu wel thuis zijn doe de groeten aan Marjan en ik zou zeggen🍻proost.🍀🍀🍀🙋🏼‍♀️Ria

Ria zhoffschlag 2021-05-28 18:01:39

Die zit er weer op! Knap gedaan. En leuk om te volgen. Bij Koningshoeven ben ik een paar jaar geleden ook geweest. Inderdaad een paar lekkere biertjes te proeven daar. Lekker weer thuis en uitrusten maar!

Mark 2021-05-28 18:09:45

Unne dikke Proficiat, Frans. Sjiek gedoon 👍👏 Geneet vaan un sjoen wiekend same met Marianne 😎😘

Karin en Theo 2021-05-28 19:34:22

Dag Frans, we hebben genoten van je dagelijkse verslagjes. Heeeel knap om met dit weer zo veel kilometers te lopen. Onze wandelschoenen zijn droog gebleven deze week maar toch voelt het alsof we een beetje bij je in de buurt liepen. Bedankt om je reis met ons te delen. En nu weer snel naar het vrouwtje toe, 👋🏻👋🏻

Myriam & Ger 2021-05-28 19:38:08

Goed gedaan Frans. Geniet er maar van en hopelijk een mooi weekend voor de boeg . Genoten van jouw dagelijkse reisverslagen. 👍🎶🍻

Jan Rolleman 2021-05-28 20:25:28

Hela Frans. Het was weer plezant om je reisverslagen te volgen. Ik hoop dat je ervan genoten hebt. Het beste en totdat we nog eens samen op pad gaan. Belgische groetjes

Filip 2021-05-28 21:05:04

ik geniet iedere keer weer van je reisverslag 😉

Marion Merckelbagh 2021-05-28 22:13:53

Weer genoten van je verhalen en foto’s

Wiel 2021-05-29 09:48:38

Het was weer leuk om je wandelavonturen te volgen, Frans. Geweldige prestatie! 💋

Marlene 2021-05-29 10:44:00

En Frans, waren de trappistjes lekker..... Weer super gaaf om jou te mogen volgen. Op naar Rome. Groetjes en fijn weekend

Silvia 2021-05-29 19:31:22

Hoi Frans, Het was weer heel erg leuk om met je te wandelen. Goed gedaan. Het was ook leuk om je hier in de buurt te volgen. Hopelijk ben je weer wat uitgerust. Groetjes ook aan Marianne.

Evelien Lahaije 2021-05-30 22:00:54

Mooie prestatie Frans! Leuk om je tocht zo te volgen. Zelfs op de maandagmorgen zien de trappistenbiertjes er smakelijk uit:-)