Wat een dag

Italië, Monteriggioni

Gisteren heerlijk uitgebreid gegeten. Normaal heb ik altijd best goedkoop gegeten maar nu heb ik het me ervan genomen. Primi, secundi en dolce. Toe maar. Was wel lekker. ‘S-avonds is het veel leuker in San Gimignano. De toeristen zijn dan weg. Heb toen ook nog leuke foto’s gemaakt.
En toen vandaag. Om 6 uur opgestaan want ik wilde vroeg vertrekken. Had gisteren al mijn rugzak zover klaar gemaakt dus half 7 was ik weg. De afstand voor vandaag was 32 km. In het begin heel pittig (op en af) en daarna alleen nog heuvelachtig met als toetje een klim van jewelste. Ook nog een riviertje moeten oversteken waar dus niks was. Schoenen uit, sokken uit en er doorheen…
Vorig jaar heb ik bij deze etappe gesmokkeld door een stuk met de bus te doen. Veel gemist toen. Colle di Valle d’Elsa, wat een leuke oude stad. Als je ooit in Toscane bent, dit is een aanrader en veel minder toeristisch. Prachtige stad. Heb daar op een terrasje mijn eerste stop gemaakt. Daar trof ik Dennis, een Nederlander die ik al eerder gezien heb, maar nog nooit gesproken. Afspraak gemaakt voor een biertje in Monteriggione.
Daarna kwam ik in een gebied waar ik steeds over een rivier moest. Maar geen brug, alleen keien. Spannend, maar wel geweldig!!
Na al dat waterplezier kwam ik bij een kerkje en pastoor kwam naar buiten en vroeg of ik Timbre wilde (een stempel). Tuurlijk wil ik dat. Daarna werd het wat vlakker en schoot het goed op. Was ook nodig.
In Strove was weer een barretje. Ik liep het terras op en het was druk. Toen herkende de groep mij en begon weer uit volle borst Volare te zingen. De Italiaanse mannengroep. Geweldig, ik heb uit volle borst meegezongen waar ik de tekst kon.
Na wat hapjes en drankjes weer verder.
Tot de laatste beklimming. Ik wist het en toch… Kapot was ik toen ik boven kwam.
Snel stempel gehaald en toen zag ik Dennis zitten en ik riep over het plein BIERTJE ..
We hebben hem laten smaken.
Nu lekker douchen en voorbereiden voor morgen. Gelukkig weer wat normalere afstand.

Hoi Frans. Geweldige dag dus! En wat een mooie foto's. Maar goed dat je nu niet de bus genomen hebt.. . Hou vol en op naar de volgende etappe. Geniet ervan!

Leo Senz 2023-05-08 17:51:05

Miljaar Frans, wat un prachtige foto's.

Brigitte 2023-05-08 17:53:06

Schitterende foto's. Knap gelopen. Keep on going. Succes weer voor morgen.

Harry 2023-05-08 18:01:09

Schitterende foto’s.

Wiel 2023-05-08 18:03:12

Sjieke foto's.......geniet maar lekker!!!🤗

Nicole 2023-05-08 18:36:15

Hoi Frans. Prachtige foto's . Als lopen niet meer lukt, kun je als fotograaf altijd verder.

Pierre 2023-05-08 18:44:41

Haw pin! Diech kumps d'r wel. 💪

Jacqueline 2023-05-08 18:52:25

Leuk verhaal Frans 🥾🥾🥾

Inge 2023-05-08 18:55:37

Prachtige foto's knap wat je hebt gelopen vandaag. Goed slapen en op naar morgen. Succes

Marlies 2023-05-08 18:57:52

Mooi Frans, ga zo door!

Bert de Wilde 2023-05-08 19:07:44

De foto’s worden steeds mooier, moet prachtig zijn om daar te wonen, in jouw geval lopen, ook al is dat niet altijd even makkelijk🥴 La dolce vita😊

Elly 2023-05-08 19:08:44

Klinkt als een hele leuke dag! Op naar de volgende ...

Carola D 2023-05-08 19:38:48

Prachtig waar je daar loopt, Frans, de foto's liegen er niet om. We kunnen gewoon meegenieten.

Saskia 2023-05-08 19:53:59

Hey Frans, genieten hoor! Jij van de wandeling en de biertjes en wij van de foto's 😉

Brenda M 2023-05-08 20:25:58

Hii Frans, wat een geweldig omgeving, en hoe mooi is het om andere mensen te leren kennen...succes verder met wandelen.

Mieke 2023-05-09 06:58:38

Het is prachtig Frans! Ga zo door 🍀

Caren 2023-05-09 07:38:25

Mooie prestatie en dito foto's.