Gambassi Terme naar San Gimignano

Italië, San Gimignano

Vandaag stond dus de “rustige” etappe op de rol. Nou, ik heb het geweten. Wel niet zo’n lange route maar wel flink klimmen en dalen. Wederom hartstikke heet ( en dat zou maar 24 graden zijn) en de mix voor afzien is geboren. Onderweg opperde ik al eens voorzichtig of het wel zo slim is om na Siena alleen door te gaan, want volgende week loopt de temperatuur op naar 30 graden. Anouk stemde meteen in want zij maakte zich ook al zorgen hoe dat verder moest. Ik moet teveel afzien in die warmte. Ik ben dan net een batterij die leeg gezogen wordt. Enfin, een idee was geboren. Ik heb er de rest van de route goed over nagedacht en heb besloten om inderdaad niet verder te gaan dan Siena. Mijn gezondheid is belangrijker dan Rome te halen. Kan altijd nog eens als het minder heet is.
Maar de route vandaag…… geweldig!!! Prachtige uitzichten en ook een heel mooi eindpunt. Vele pelgrims die dezelfde route lopen komen we steeds weer tegen. Maar vandaag vonden velen het een zware dag. Overigens hebben we gisteravond de oude Duitse man weer gezien. Jens heet die. We hebben nog wat gekletst en toen is die door gegaan. Een bijzondere man. Vandaag hebben we hem niet meer gezien.
Geniet van de plaatjes en jammer genoeg duurt de reis iets korter dan gepland. Het is niet anders.

Heel verstandig Frans het gaat erom dat je ook achteraf kunt genieten van deze trip. Het is belangrijk dat je hebt gewandeld en niet hoe lang!

Peter R. 2022-05-12 18:07:14

Verstandig besluit Frans het gaat om het genieten en niet de afstand. We worden allemaal n dagje ouder Haha. Geniet er de komende dagen nog van

Inge 2022-05-12 18:15:19

Wat een prachtige foto’s weer vandaag. De combinatie van warm weer en een stijgende weg is killing. Heel verstandig dat je gelijk met Anouk naar huis gaat. Al dat moois hebben jullie iig al gezien. Goede reis verder. Groetjes

Janneke 2022-05-12 18:19:51

Idd een heel verstandig besluit. De temperaturen zijn momenteel al hoger als normaal te verwachten in de lente, en zoiets weet je niet bij het plannen. Geniet van het stuk dat jullie nog lopen, en luister naar je lichaam🥴 Mooie foto’s!!

Elly 2022-05-12 18:27:40

prachtige foto's en verhaol. En dink tot 't idd e wies besluut is wat g'r höb genome. Verstand kump dus ech mèt de jaore 👍 Geneet nog same

Maud 2022-05-12 18:41:26

Goed besluit Frans!! San gimignano is wel heel mooi hè!! 2 keer geweest. Echt mooi!! Geniet daar in iedergeval wel van!! Succes verder nog!!

Henk 2022-05-12 18:48:50

Dat zal gein gemekelek te numme besluut zien gewees, respect! Geneet nog!

Sabine 2022-05-12 18:51:03

Heel verstandig Frans 👍

Marianne C. 2022-05-12 18:51:29

Een heftig besluit Frans, maar wel heel verstandig. Gezondheid komt altijd op de eerste plaats, we hebben maar 1 leven. En ook fijn dat je iemand bij je hebt en met je mee denkt. Wel hele mooie foto's.

Harry 2022-05-12 18:53:07

Wat een prachtige foto's. Verstandig dat je dit besluit hebt genomen. Het is niet je eigen gewicht, maar ook de bepakking met dat warme weer wat je mee moet dragen.

Saskia 2022-05-12 18:54:13

Wijsheid komt met de jaren, of voor jou met de etappe. Goed besluit Frans. Ik lees liever 5 beschrijvingen en dan even een tijdje niets dan helemaal niet meer. Geniet nog van het wandelen samen met je dochter.

Brigitte 2022-05-12 18:56:34

Heel verstandig!

Wiel 2022-05-12 19:00:50

Verstandig besluit Frans. Goed aan jezelf en bovenal ook jouw gezin denken. Blijf genieten

Jan R. 2022-05-12 19:04:31

Deze beslissing zal niet makkelijk geweest zijn. Maar gezondheid gaat voor. Jullie hebben toch wat flink gewandeld en genoten samen. Geniet van Sienna. Mooie stad.

Marlies 2022-05-12 19:23:53

Goede beslissing. Je kunt het ook anders bekijken: je hebt een top week gehad om samen met jouw dochter dit avontuur aan te gaan. En dan is, buiten de reden van afzien, samen uit en samen thuis een heerlijke gedachte en gewaarwording. Top. En bovendien: je hebt samen ook veel plezier en mooie dingen gezien. Super toch :)

Christ 2022-05-12 19:40:52

Hele mooie foto's Frans. Verstandig besluit dat je het even iets rustiger aan doet vooral met de warmte komende dagen moet je niet niet te enthousiast lopen. Groetjes Theo en Karin.

Theo en Karin 2022-05-12 21:39:10

Heel verstandig dat jullie beide dezelfde mening hebben. Blijf goed drinken en veel fruit te eten. 😊

Tom 2022-05-12 21:51:01

Prachtig daar Frans en goed om dit samen zo af te ronden. Goeie beslissing.

Bert 2022-05-12 21:55:21

RESPECT Frans! Ik doe het je niet na. Geniet van het mooie Toscane maar blijf vooral gezond.

Carola D 2022-05-12 22:08:16

Ja Frans 24gr is of voelt in de subtropen veel warmer, vooral als je steeds omhoog moet lopen. Dus héél verstandig te stoppen als je lichaam dat aangeeft. Gezondheid is belangrijker dan prestatie! Even zo goed jullie zijn GEWELDIG!!!! Best gedaan is al gedaan. Nog fijne rustdagen samen en hèél erg bedankt voor die mooie foto’s en verslagen.🙋🏼‍♀️

Ria 2022-05-12 22:32:09

Halo Frans, verstandig dat je niet helemaal naar Rome gaat. Dat komt de volgende keer wel weer.

Hans 2022-05-13 07:40:26

Luister goed naar je lichaam, is een belangrijk gezegde. Heel slim Frans, als je verder wil in deze hitte lijkt me ook niet verstandig. Mooie foto's wederom. Nog even genieten van de mooie streek en van t lekkere eten. De trip naar Rome komt ook nog wel, al is t met de bus.....hihi. Je wordt ook een jaartje ouder en je weet......ouderdom komt met gebreken...... Nogmaals, chapeau. Gruss, Sil

Silvia 2022-05-13 16:49:52

Frans, uiteindelijk gaat het om het plezier. Rome gewoon de volgende keer !!!