Hoe een mens zich kan vergissen

Italië, Vetralla

Ik zit nu een beetje bij te komen van de regenbui die me 1 km voor de aankomst heeft overvallen. Doornat en ijskoud.
Vandaag stond een etappe van 17 km op het programma. Omdat ik niet veel te vroeg wilde aankomen ben ik lekker laat vertrokken. In de stad nog wat fruit gekocht voor onderweg en gaan. Al snel ging het bergop en het bleef maar bergop gaan. Na een dik uur begon ik toch wantrouwen te krijgen want volgens mij stond dat helemaal niet in het boekje dat ik zo lang omhoog ging. Boekje erbij, vergeleken met kaart op telefoon en tot mijn schrik ga ik een hele andere kant op dan in mijn boekje staat.
Wat blijkt: het boekje heeft een alternatieve route bedacht, maar die staat dus niet bewegwijzerd. Wel de oorspronkelijke route, maar ja… die is wel ruim 24 km.
Te laat om om te draaien, dus maar door. Op zich vind ik het niet zo erg, maar als ik het had geweten was ik vroeger vertrokken.
Het pad ging veel door bossen, voornamelijk omhoog. Dat ging allemaal goed tot ik bij een groot bord kwam. Gevaar !!! Toegang alleen met allerlei veiligheidsmaatregelen zoals een helm. Maar geen omleidingsroute.
Ik dacht, nou ja. Helm is de eis en ik heb een hoed. Komt in de buurt. Gewoon gaan. Ze waren daar massaal bomen aan het kappen en bomen lagen kriskras door het bos. De houtkappers schreeuwden van alles naar mij en ik heb vriendelijk terug gezwaaid en ben snel doorgelopen. Na een tijdje hoorde ik de zagen alleen nog op afstand. Truc gelukt.
Nadat ik uit het bos was kwam ik in een klein leuk dorpje. Een oude man bij de kerk vroeg me of een paraplu bij me had. Ik wees op mijn jas en liep lachend door. Ik heb daar nog lekker wat gegeten en gedronken en liep weer snel door wat het betrok flink. Zo rond 1 uur begin het dan te regenen. Niet keihard, dus ik kon lekker doorlopen.
Al snel ging het weer een bos in waar ik allerlei smalle paadjes moest lopen. Daar ben ik best lang in geweest.
Toen ik er uiteindelijk uit kwam heb ik gelijk weer de jas uitgetrokken want het was weer droog en opgeklaard. Lekker doortrampelen.
Tot ik vlak voor mijn eindbestemming kwam. Het begon te regenen, maar de regen veranderde al snel in een wolkbreuk. Ik was wel al heel erg nat maar ben in een opening bij een vervallen huis gaan staan tot het minder werd. En ik wilde zo graag zitten…
Toen het eindelijk minder werd was de straat veranderd in een kleine kolkende rivier en ik ben zo snel ik kon doorgelopen om bij mijn slaapplek te komen. Ik heb dus nu een compleet appartement met keuken, woonkamer, badkamer en slaapkamer voor me alleen (voor 46 euro).
Ik ben nu wel content maar ga dadelijk eerst heet douchen om wat op temperatuur te komen. Hopelijk morgen meer geluk. Tot dan.

Weer mooie foto's Frans👍🏼een fijne avond en morgen weer een súper wandeltocht........trouwens hier begint het ook te regenen, 1e keer dit jaar🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗

Nicole 2023-05-18 16:50:02

Je wordt door regen achtervolgt, lijkt het☔️ Maarrrr, na regen komt zonneschijn, het zou eigenlijk alleen beter kunnen worden…. Succes morgen

Elly 2023-05-18 17:06:14

Het zit je écht niet mee: vorig jaar veel te warm en nu al die regen, inclusief beangstigende onweer van zeer dichtbij. Het venijn zit hem altijd in de staart zegt men, het is wel een hele laaaaange staart aan het worden. Goed uitrusten en ook morgen toch weer op je hoede zijn! (leuke truc trouwens met je hoed laten doorgaan voor helm. Zo heeft de “ taal niet verstaan” ook wel eens een voordeeltje 😇) Succes voor morgen, het aftellen is begonnen……..You can do it💪

Marianne 2023-05-18 17:24:10

Meh Frans, wat ste allemaol mèt maaks!!! . Dit is wel gans aanders es d'n wandeltochte in Spaanje. Petje aof en doooor, 't ind kump korterbij 💪😘

Maud 2023-05-18 18:21:28

Wat een avonturen en tegenslagen maak je mee Frans. Wel prachtige foto's dat wel. Nu maar luxe uitrusten en genieten. Succes voor morgen.

Harry 2023-05-18 19:08:17

Wat een verhaal weer Frans het zit niet altijd mee maar gelukkig blijf je positief Succes met de laatste loodjes

Inge 2023-05-18 19:26:09

Hoi Frans. Wat een avontuur weer.... Gelukkig heb je het gehaald maar wel met wat ook omzwervingen.... top. En weer schitterende foto's! Hou vol...😁💪

Leo Senz 2023-05-18 20:34:35

Frans, je kunt wel zeggen, dat het bij jouw niet saai is. De complimenten, ik kan het je niet na doen.👍 Veel succes morgen.

Saskia 2023-05-18 21:53:28

Hoi Frans, wat een doorzettingsvermogen! En mooie foto's weer! Veel succes morgen💪

Eric 2023-05-18 22:50:31

Goed bezig Frans, de taxi kilometers heb je weer gecompenseerd (al had dat niet gehoeven). Hopelijk morgen meer geluk met het weer.

Peter R. 2023-05-18 23:06:33

Hoi Frans het wordt hoog tijd dat het zonnetje erbij komt. Weer mooie fotos !!!

Pierre 2023-05-19 10:32:12

Frans, je hebt je er weer voortreffelijk door heen geslagen, maar een cappello is lang geen casco of elmo. Buona fortuna met hopelijk beter weer de komende dagen.