Etappe 15 (lekkere zondagwandeling)

Spanje, Castrojeriz

Vanmorgen kaar een beetje op tijd vertrokken. Weet nu dat hes reeds op tijd moet aankomen om een bedje te krijgen. En als je wat vroeger vertrekt kun je wat rustiger wandelen. De maan stond nog aan de lucht toen ik vertrok en na een tijdje kwam in mijn rug de zon op. Leverde mooie plaatjes op. Zoals voorspeld leek de etappe veel op die van gisteren. Het is prachtig om er door heen te lopen maar het aantal foto-momenten blijft beperkt. Toch nog hier en daar mooie plaatjes geschoten.
De bedoeling was om vandaag 21 km te lopen. Ik vertrek altijd zonder ontbijt, is me te vroeg. Als ik dan een uurtje of 2 gelopen heb ga ik ergens koffie drinken en eet me wat. De eerste mogelijkheid was zo rond half 9. Koffie besteld en toen bood de man me aan om spek en ei te maken. Heeeeeeerlijk. Heb ik van genoten 😃. Daarna ging ik volle kracht vooruit en op enig moment voelde het echt alsof ik alleen op de wereld was. Nergens meer iemand te zien. Tijd dus om met mezelf in gesprek te gaan (hè Johan). Maar hoe leuk is het om jezelf vragen te stellen als je het antwoord al weet.... Niet dus. Werd dus een kort gesprek en ging maar snel verder om te doen wat echt belangrijk is. Slaapplaats vinden.
Op enig moment kwam ik bij de ruïnes van een klooster (San Anton). Zag er heel mooi uit en ik hoor muziek achter de ruïnes. Er blijkt een plaats te zijn waar je wat kan eten en drinken. Altijd welkom 😋
Toen ik stond te bestellen kwam mijn oude Franse vriend ook binnen. De afgelopen weken hebben we al vaak samen geslapen en gegeten. Nu eindelijk een foto gemaakt met hem erop. Hij is ongetwijfeld de hardste snurker in Spanje maar een hele joviale man. We zullen elkaar nog wel vaker zien want hij heeft ongeveer hetzelfde plan als ik.
Ik heb nu inmiddels ruim 330 km afgelegd, ongeveer van Maastricht naar Groningen. Nog maar 445 km te gaan. Het gaat de goede kant uit.
Nu maar eens lekker rusten, want ik begin de voetjes toch al flink te voelen.
Maarrr, pas 2 blaartje gehad en voor de rest nog geen mankementen, dus ik mag niet klagen.
Voor nu een fijne zondag en alle moeders: een fijne Moederdag. Doeiiii

Hoi Frans, Meld me hier voor de eerste keer. Betekent niet dat ik met veel bewondering jouw reisverslagen heb gelezen. Knap hoor! Elke dag weer een nieuw avontuur beleven. Ga je vanaf morgen vanuit Griekenland volgen. Heel veel plezier nog de komende 445 km. Groetjes, Frans vM.

Frens oet Heële 2017-05-14 13:12:46

Super, toch bijna op de helft, petje af hoor, keep on going

Lei 2017-05-14 13:59:49

Nog een paar dagen en je zit al op de helft👍 Gaat goed, houen zo Geen slecht idee, eerder vertrekken, het heeft sowieso zijn charme om voor dag en dauw te vertrekken en ook als je een heel warme dag gaat krijgen is het zo vroeg betervol te houden. En dan natuurlijk de slaapplek! Wel knap dat je nog steeds precies weet op welke dag/datum je zit (verjaardagen/moederdag) want ik zou het niet gek vinden als je begrip voor tijd minder zou worden. Fijne middag/avond nog en succes morgen😊

Elly 2017-05-14 16:07:29

Aan de zon te zien zou het rond 5-6u zijn geweest, knap. Geniet lekker van je avond, en morgen een goede start. 😘

Saskia 2017-05-14 16:54:09

Ha fijn dat het een lekkere dag is geworden. Qua weersgesteldheid en eten😄😄wat kan zo'n gebakken eitje toch lekker zijn😋Heel verstandig om vroeg te gaan lopen, zeker als het warmer gaat worden. Bijna op de heft, top. En Frans.........wat een mooie benen heb je😂😂😂🙋🏼

Ria 2017-05-14 19:26:08

"Maar hoe leuk is het om jezelf vragen te stellen als je het antwoord al weet.... Niet dus." strookt niet met het spreekwoord "één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden" Bijna op de helft....heel goed. Niet overmoedig worden.