Etappe 19 (I'm singing in the rain...)

Spanje, Calzada del Coto

Morgenstond heeft goud in de mond. Maar niet vandaag!!! Ik werd rond half 6 wakker van een enorme stortbui die behoorlijk luid doorklonk. Ik heb echt staan kijken met het idee: maar daar ga ik niet doorheen lopen...
Gelukkig werd het richting half 7 wat rustiger, dus bepakking om, poncho aan en gaan met die geit. En wat doe je dan als je in de regen loopt: zingen!! Zo luid ik kon.
Je moet je er gewoon doorheen worstelen.
Zo rond half 11 arriveerde ik in Sahagun. Volgens mijn aantekeningen ruim 15 km gelopen, maar het voelde als 20. Dan loop je ook nog langs het station en gaan allerlei dingen door je hoofd: stoppen... trein pakken... hostel zoeken.
Eerst maar eens een lekkere kop koffie genomen in een lokaal cafeetje. Die was echt lekker.. broodje kaas erbij (kaas bijna 1 cm dik!!) en de wereld begint al beter uit te zien. Vier koppen koffie verder stopte ook nog de regen en brak de zon een beetje door.
Vol goede moed dus de boel weer opgepakt en op pad voor de laatste 10,5 km. Zo tegen kwart over 1 kwam ik aan bij de Albergue. Er stond al een flinke rij want hij opende pas om half 2. Wachten dus.
Inmiddels heb ik mijn bedje, heb gedoucht en voetjes zijn verzorgd. Er begint een blaar op mijn rechterhak op te komen. Niet goed. Kijken of ik hem zometeen openprik. Nu eerst maar eens goed uitrusten.

Even trouwens iets rechtzetten van gisteren: met mijn team bedoel ik dus mijn collega's van testteam Heerlen. Net zoals mijn damesteam zijn ook dit Toppers!!

Je hebt 'm eindelijk ingehaald zie ik :-))

John 2017-05-18 15:36:23

Je vordert gestaag. Hoop dat je niet al te veel last van je blaar krijgt. https://youtu.be/D1ZYhVpdXbQ

Marlene 2017-05-18 15:40:27

Heee Frans, het weer zit niet echt mee... vervelend! Leuk plaatje, poncho met gezicht. Succes Frans

Mieke 2017-05-18 15:41:42

Jij blijft optimistisch hè Frans. Ik zou helemaal depri zijn (met ook nog een kapot scheerapparaat) :-)

Ger Bessems 2017-05-18 16:47:37

In tegenstelling tot de 'echte' toppers krijgen wij helaas de Amsterdam Arena niet vol. 😂😂

Testteam Heerlen 2017-05-18 18:01:36

Ik denk toch niet dat die foto van de slak symbolisch bedoeld is, je komt toch goed vooruit, prima op schema👍 Jammer dat het weer niet meewerkt. Foto's blijven leuk! Succes weer voor morgen, maar pas op met die blaren😖

Elly 2017-05-18 18:02:18

De volgende keer als je zingt, moet je dat eens opnemen, wil ik graag horen. Veel succes ook met je blaar. Topper.

Saskia 2017-05-18 18:53:44

Thanx voor het rechtzetten Frans. Ik denk niet dat de boyz dames genoemd willen worden 😂

Marianne Consten 2017-05-18 20:43:27

Hallo Frans, Ondanks het weer ben je over de helft en tellen we met je af.Succes voor de komende dagen.👍