En nu voor het echie

Italië, San Miniato

Gisteren ben ik na het douchen op bed in slaap gevallen. Rond 7 uur werd ik wakker en ben gaan eten. In 1 woord was dit hemels lekker. Tagliatelle met Toscaanse ragout. Zoo lekker. Half litertje wijn erbij gedronken en na het eten weer naar bed.
Doorgeslapen tot 7 uur. Had dus wat in te halen.
Vanmorgen maar een vest aan gedaan want het zou wel fris kunnen zijn. Nee dus, vest meteen weer uit. Toen lekker gewandeld, eerst nog een stukje langs de weg en daarna de bossen in. Dat is lekker lopen als het warm is, veel schaduw. Tot ongeveer de helft bleef ik door bossen lopen. Kwam ook nog een ouder echtpaar tegen die ook de route liepen. Maar die gingen wel heel erg langzaam. Dus ook snel ingehaald en ook niet meer gezien. Halverwege ben ik even lekker op een terrasje gaan zitten om wat te bikkelen en te drinken. Toen ik net wou vertrekken kwam een Nederlands stel, zij waren onderweg naar Sienna. Even gebabbeld en toen namen zij mijn plaats over.
Toen begon wel het moeilijke stuk. Geen schaduw meer, veel door velden. Tot het moment dat je een flinke vloek laat. Heb je 20 km in de benen, krijg je een trap voor de kiezen, niet normaal. De trap ging naar een dorp boven op een berg. Wel een heel leuk dorp met een gezellige kroeg. Even aangewipt uiteraard.
Daarna ging het flink verder en in de verte zag ik al de plek waar ik naar toe moest. Boven op de berg bij de linkertoren….
En toen sloeg het noodlot toe. Ik was helemaal de weg kwijt. Flink terug gelopen maar kon niet meer het pad vinden. Tja, dan wordt het improviseren. Ik wist de richting en probeerde gewoon daar te komen met Google maps. De enige methode zonder nog meer om te lopen was echter langs een loeidrukke smalle weg. Als ik die 500 meter zou volgen zou een aftakking komen. Dus links van de weg en regelmatig de berm in gedoken. Opeens zie ik een man met bepakking staan die vertwijfeld om zich heen keek. Bleek een Fransman te zijn die ook volledig de weg kwijt was. Ik zei hem wat ik van plan was, maar hij zei meteen: Mais non monsieur, c’est dangereux !!
Maar ik heb het lekker toch gedaan en ondanks veel getoeter ben ik mooi tot aan die kruising gekomen. Toen werd het meteen veel rustiger. Tja, en dan maar lopen en hopen dat je iets ziet dat je weer op het goede pad zet. Gelukkig zag ik na een paar kilometer weer de rood-witte stickers en zat ik weer op het goede pad. Dan was er alleen nog de beklimming om bij mijn slaapplek te komen. Veel stoppen en uitrusten tijdens de beklimming hielp. Ik ben aangekomen.
Door alle omlopen zijn het vandaag toch nog 30 km geworden. Flinke trip.
Morgen gelukkig iets korter.
Groetjes !!!

Als je Rome aan 1 stuk wilt halen, moet je niet te veel van die acties op loei drukke wegen uithalen Frans. Denk aan het thuisfront. Maar toch, je bent weer een mooie ervaring rijker. Flink drinken (wat zeg ik nu?) en rusten zou ik zeggen en morgen weer fris op pad.

Willem 2023-05-05 16:25:02

Gelukkig de weg toch nog gevonden. Nu lekker de voeten omhoog en uitrusten.

Wiel 2023-05-05 16:36:20

Hoi Frans, Heb je relaas gelezen en zie dat je met Google maps werkt maar heb je al eens Maps.me gebruikt? Hiermee red ik me meestal op de meest afgelegen plekken o.a in Griekenland maar ook bij ons in het Heuvelland. Groetjes, Frens

Frans van M. 2023-05-05 16:57:38

Inderdaad flink wat trapjes, maar wel een schitterende omgeving Ik geniet van je foto's.

Saskia 2023-05-05 16:58:26

Diech bis toch noets ech " de weeg kwiet" 😁 En ddddoooooorrrrr....👍

Jacqueline 2023-05-05 18:08:25

Tjeetje Frans dat was een flink avontuur, ik moet er niet aan denken “de weg kwijt”. Enfin zoals altijd de doorzetter Frans komt weer op het goede pad.👍👍Prachtige foto's gemaakt vooral die trap van verschrikking😂😂

Ria Hoffschlag 2023-05-05 18:10:40

Beste Frans, Heb even terug gelezen ......had nl gemist dat je weer op pad bent. Super dat je dat nog altijd doet en kunt. Petje af hoor. Tja, soms zit het wel eens tegen maar hier sla jij je wel doorheen. Je bent een echte doorzetter..... Succes en mijn dank dat ik weer van je tocht mee kan genieten. Gruss, Silvia.

Silvia 2023-05-05 18:18:37

Pfffff, petje af👍🏼

Elly 2023-05-05 18:24:50

Dat was toch ff zweten op deze gevaarlijke weg, poeh poeh.🫢 Het zijn wel weer prachtige plaatjes. Voetjes omhoogen lekker relaxen.👍😊

Karin en Theo 2023-05-05 18:26:22

Oh Frans, wat een avontuur weer! Je zult vannacht wel weer goed slapen. Rust lekker uit en morgen met goede moet weer op pad!

Janneke 2023-05-05 18:52:42

Hi Frans, fijn dat je weer op het juiste pad bent gekomen. :-) Nu goed rusten en morgen weer fris op pad!

Tom 2023-05-05 18:57:58

Wel een beetje voorzichter gaan doen Frans let op je zelf

Inge 2023-05-05 20:27:48

Mooie foto's Frans. Die Fransman had wel gelijk. Niet teveel fratsen uithalen. Goed uitrusten en morgen vol goede moed verder.

Harry 2023-05-05 20:45:35

Mooi verslag Frans. Wel zuinig op jezelf zijn. Je moet nog langer mee. Advies van Willem opvolgen. Goed drinken!!😪

Jan R. 2023-05-05 21:33:02

Frans, doe vooral een beetje meer Cassi an !!!

Pierre 2023-05-06 09:35:27

En tegen mij zeggen dat ik niet voor de vrachtwagen mocht springen bij die drukke weg... 😉 de leukste klim moet nog komen, maar daar word je ook beloond met heerlijke wijn haha. Groetjes uit Guatemala

Anouk 2023-05-06 16:23:23

Volgens mij zei Jezus: "als je een doel hebt raak je nooit de weg kwijt".