Etappe 11 (net goed gegaan)

Spanje, Belorado

Het heeft zowat de hele nacht geregend en geonweerd. Gelukkig stopte het zo rond 6 uur. Dat was het startsein voor iedereen om alles in te pakken en te vertrekken. Ook ik stond om half 7 buiten, uiteraard met poncho grijpklaar.
De weersvoorspellingen waren dat het zo rond 1 uur zou gaan regenen. Dat werd dus doorlopen want vandaag stonden een dikke 22 km op het programma. Opvallend genoeg was het deze keer helemaal niet druk onderweg, iets wat de afgelopen dagen wel eens anders was.
Op zich was de route niet zwaar maar hij liep meer dan de helft op een pad langs een hele drukke weg. Wat dat betreft echt de minste dag tot nu toe.
Ondanks dat heb ik toch nog enkele leuke plaatjes kunnen schieten.
Voordat de regen begon ben ik zo rond 1 uur gefinisht. Het harde doorlopen voel je wel in alle spieren die onder je middel zitten. Niet iets om te vaak te doen.
Nog 2 regendagen te gaan. Ik vrees dat die niet zo goed gaan lukken. Het zijn ook nog 2 pittige etappes: eentje van 22 en eentje van 29, of ik moet iets gaan schuiven. Eens kijken hoe het me afgaat of ik morgen iets meer loop.
Rioja heb ik inmiddels achter me gelaten en nu ben ik in de provincie Burgos. Het is ook meteen afgelopen met de wijngaarden. Heel opvallend.
Heb net heerlijk gedoucht. Iets anders dan gisteren. Je zit dan wel in een klooster bij de nonnen, maar warm water kun je daar vergeten. Gewoon douchen met ijskoud water. Waardeer je wel weer een lekkere warme douche.
Vandaag is wasdag, dus ik ga dadelijk mijn vuile was eens een sopje geven. Hopelijk krijg ik alles droog voor morgen.
Voor nu, tot morgen.
P.s. Bedankt voor alle leuke reacties. Doen goed. En @Ger: lijkt inderdaad veel op John 😉

Inderdaad een heel ander landschap; maar dat is ook net het mooie aan je tocht: "Different places and different people" ! Je weet nu ook zeker dat je niet bij nonnen wilt gaan wonen 😂 Gelukkig heb je het vandaag droog gehouden 😅 Véél succes voor morgen, hopelijk blijft het dan ook (redelijk) droog 😘

Marianne 2017-05-10 16:04:51

Gelukkig droog geëindigd. Fijn ook dat je vermeld hoe je dagindeling is en hoeveel km's je gelopen hebt. Succes met het wasje. ;)

Harry 2017-05-10 16:42:32

Hi Frenske, gaat goed he zo te zien en lezen. Die nonnenwerkplek lijkt verdacht veel op die van jou in Heerlen :):)

Christ 2017-05-10 17:24:36

Heb je die non nog wakker gemaakt voordat je ging? Volgens mij zit ze te slapen :-) Hopelijk regent 't nu alleen nog maar 's nachts.

Wibo 2017-05-10 17:50:15

He Frans,jammer van het weer. De plaatjes zien er mooi uit.Geniet van alles.

Mieke 2017-05-10 18:02:08

Inderdaad niet druk zo te zien, en de wijn heb je ook verlaten nu over op kraanwater wel niet zo lekker maar misschien wel beter. Succes komende dagen

Inge 2017-05-10 19:58:02

Net het weerbericht gezien, voorspelt niet veel goeds☔️⛈🌧☔️ Hou poncho en droge sokken maar bij de hand! Jammer, maar op het weer hebben we helaas geen invloed. Ben bang dat het even afzien wordt. Ipv een wijntje zal het 's avonds misschien wel wat sterkers worden om weer op te warmen? Is dan toch ook weer lekker🥃🍷🥂 Fijne avond

Elly 2017-05-10 20:09:31

Hi frans, leuk om je verhalen te lezen! Als het een keer niet meer zo leuk zou zijn bij de Belasting, kun je altijd nog gaan schrijven ;)

Frans 2017-05-10 22:00:29

Gelukkig op tijd voor de regen binnen🌧 Maar helaas wordt er morgen opnieuw regen verwacht. Je zou haast denken dat je in Nederland aan het lopen bent, brrrr. Enfin wat je begint moet je ook beeindigen, dus Frans ondanks de regen houd de moed erin. Sterkte!!!!👍🍀🍀🍀tot morgen🙋🏼

Ria 2017-05-10 22:27:51

Schoenen aan electriciteitskabel: Heel inventief de schoenen met nieuwe energie te laden voor het verdere traject als je vermoeid bent 😂👍 Leuke foto(s)