Etappe 16 (paden zonder einde)

Spanje, Frómista

Vol goede moed vanmorgen vertrokken, maar ik had iets van mijn aantekeningen over het hoofd gezien. Meteen na de start een pijl omhoog en eentje omlaag. Dat betekent maar 1 ding: klimmen en dalen. De slaap nog niet uit de ogen en daar wacht me toch een beklimming..... Steil, steiler, steilst. Een vrouw duwde haar fiets millimeter voor millimeter omhoog. Het kon niet sneller. Je merkt dan wel dat je de afgelopen weken al flink aangesterkt bent want ja, het was zwaar. Maar eigenlijk liep ik hem met slechts 1 hijgpauze redelijk goed omhoog.
Alles wat naar boven gaat, gaat ook weer naar onder en dat volgde al snel na de klim. Gelukkig gaat dat wat makkelijker alhoewel het een aanslag op de spieren is.
Daarna volgden paden werkelijk zonder einde. Het ging maar door en dat bleef eigenlijk zo tot op het einde, 25 km verder.
Gelukkig werd het wel af en toe onderbroken door een dorpje. Tijd voor een kleine pauze en een hapje.
Bij het einde kwam wel het hoogtepunt van de wandeling. De sluizen van Fromista. Heel mooi om te zien.
Nu zit ik voor de Albergue te wachten tot die open gaat. Snak naar een douche en om mijn voetjes op bed te gooien.
Morgen weer wat korter lopen, slechts 20 km. Goede vooruitzichten dus 😉
Voor nu toedeloe en tot morgen.

Zware etappe dus, maar wel gered. Hatseflats, lekker met de benen omhoog.

Margje 2017-05-15 13:25:52

Dsa heavy, maar met vooruitzichten op morgen is dat wel fijn, wederom mooie foto's 👍

Lei 2017-05-15 13:26:11

Pffffffffffff

Elly 2017-05-15 13:26:58

Heerlijk om jouw verhaal elke dag weer te lezen. Super prestatie so far. RESPECT.

Rob 2017-05-15 13:28:03

Goed bezig kerel. Succes nog verder!!!

Henk 2017-05-15 13:31:59

Super prestatie en super foto's. Respect Frans. Nu zeker een lekkere douce verdiend.

Harry 2017-05-15 14:32:46

Goed bezig Frans, je bent bijna op de helft. Leg de benen maar leer omhoog na de welverdiende douche. Eet smakelijk voor straks en succes morgen

Hans 2017-05-15 16:02:47

Pittig. Nu lekker rusten en morgen weer genieten van een "korte" etappe.

wibo 2017-05-15 18:43:11

Zoooo, dat was even afzien. Hoop dat het morgen een beetje meevalt. Inmiddels ben je nu wel gedouched, hopelijk smakelijk gegeten en dan lekker benen omhoog en goed uitrusten. Ik geniet nog even na van die mooie foto's😄🍀🍀🍀🙋🏼

Ria 2017-05-15 19:07:38

Hallo Frans,was dus een zware etappe vandaag.Neem je rust en morgen hopelijk iets minder zwaar,je bent bijna op de helft,kunnen we met de kilometers gaan aftellen.👍☺

Theo en Karin 2017-05-15 20:16:34

Sjiek Frans um alles met te beleve op aofstand. De geis good👍🚶🏽. Sjoen reis en sjoen foto's