Etappe 14: and that’s how it’s done

Spanje, Santiago de Compostela

Vanmorgen rond 6 uur was het een en al bedrijvigheid in de slaapzaal. Ik weet niet wat iedereen van plan was, maar om half 7 was iedereen weg. Behalve ik. Ben lekker blijven liggen tot 7 uur want kom op.... 21 kilometertjes vandaag. Waar hebben we het over. Ben lekker ontspannen om half 8 vertrokken en het was droog. Wel frisjes, maar dat is geen probleem. Och, het landschap stelt niet meer zo heel veel voor dus op zich kon ik lekker door trampelen. Plots zag ik hem weer. Mijn oude vriend van het begin kruiste weer mijn weg. Ook hij heeft het dus gered.
Het was vandaag vreselijk druk op de route. Dit was nu exact het tegenovergestelde van de Primitivo. Dit was soms wel heel erg. Leek wel zesdaagse lopen. De meesten haalde ik in want die liepen niet zo snel met hun mini-rugzakjes. Zo bij Monto Gozo kwam ik ook al veel mensen vanuit mijn Albergue tegen. Ze liepen nogal, hoe zal ik het zeggen, gebrekkig. Daarom vertrokken ze natuurlijk zo vroeg.
Klokslag 12 uur kwam ik aan op het grote plein voor de Kathedraal. Ik werd dus onthaald met klokkengelui. Hoe toepasselijk. Snel wat foto’s getrokken op het plein en toen naar het hotel. Helaas, kon er pas om 2 uur in. Gelukkig kon ik mijn rugzak achterlaten en ik ben naar het pelgrimsbureau gegaan om mijn Compostella op te halen. Nou, 2 uur wachttijd. Paste dus precies 😉
Ben dus nu net lekker op mijn kamer en ga zo genieten van een lekkere douche.
Kan ik wel gebruiken want ik stink 😆

Morgen hoop ik nog wat foto’s van de Kathedraal te laten zien en met wat geluk ook nog van de zwaaiende botafumeiro (wierookvat). Ik hoop dat dat morgen is.
Voor nu gegroet en wellicht nog tot morgen. Doeiiiii

proficiat Frans, dat heb je weer mooi volbracht. Het was iedere keer weer genieten van je verhaaltje en foto’s. Tot heel snel👍🏻,🙋🏻&🙋🏼‍♂️

Myriam en Ger 2018-05-26 15:07:15

Gefeliciteerd bikkel. Super prestatie. Leuke laatste foto's. Nu lekker douchen en genieten. Hub ste verdeend.

Harry 2018-05-26 15:16:50

Ondanks wat huppeltjes met je gezondheid, startproblemen, heb je dit toch weer volbracht en kun je er trots op zijn. Ik vind het wat knap. Geniet morgen nog van je dag en goede terugreis 😘

Saskia 2018-05-26 15:19:16

👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼

Nicole 2018-05-26 15:21:22

Proficiat Frans Top prestatie weer🍺🎉🍾👍

inge 2018-05-26 15:38:19

👍🏼 Weer gehaald, proficiat!! Topprestatie! Geniet nog even na en weer goed thuis! Groetjes.....

Elly 2018-05-26 15:46:59

Geweldig Frans, de höbs 't h'm weer!!!! gefiks, kins gruuts op diech zelf zien. Petje aof 👏👏👏

Maud 2018-05-26 18:37:21

Perfisia Frans👍🍾🥂

Raymond 2018-05-26 18:56:36

Geweldig dat je het gehaald heb, zorg dat je m orgen op tijd in de kathedraal zit. Ik zat links voorste rij. Geniet van de laatste dagen.

Gert 2018-05-26 21:30:32

Proficiat Frans met je geweldige prestatie. Toppie gedaan 👍👍 Geniet nog van een fijne avond en tot morgen 👋🍻🍷🍾

Karin en Theo 2018-05-26 21:59:37

Weer genoten van je mooie verhalen en foto's. Wat een uithoudingsvermogen. 👍

Brigitte 2018-05-26 23:07:18

Sorry beetje laat m'n mail geopend. Ik denk dat jij nu al ligt te slapen. Maar even zo goed gefeliciteerd met deze pracht prestatie👍👏👏👏en bedankt voor al die mooie foto's, waarvan ik me steeds heb afgevraagd "waar haalt hij de tijd en animo vandaan" . Top Frans morgen nog de Kathedraal en dan......op naar Maastricht🙋😘😘😘

Ria 2018-05-26 23:27:45

Top prestatie Frans. Knap van je. Op naar volgend jaar? Heel veel plezier nog in Santiago..... En een behouden thuiskomst. Groetjes x

Silvia 2018-05-26 23:49:33

Gefeliciteerd Frans! Geweldige prestatie. Goeie thuisreis

Frees oet Hele. 2018-05-27 07:44:48

Super, Frans, je hebt het weer geflikt. Proficiat! Goeie reis naar huis.