Etappe 29 (the day after)

Spanje, Triacastela

Het heeft vannacht gegoten. Sinds ik aangekomen ben heeft het stevig geregend, maar vannacht gingen de sluizen helemaal open. En vanmorgen om 7 uur....... droog ๐Ÿ˜
Het was wel heel mistig maar er viel geen druppel meer. Jammer dat het zo mistig was want het geweldige uitzicht met de nevel in het dal was nu een stuk minder. Het is me toch nog gelukt om een paar foto's te maken waar je de nevel ziet hangen.
Nou, en dan ga je lopen. Eerst weer bergop, dan bergaf, dan weer bergop, bergaf, en dat herhaalde zich een keer of 4. Tot de ultieme bergop. De muur van Hoei was er niks bij. Niet lang, maar wel steil. Kunnen ze beter een trap maken ๐Ÿ˜ฑ
Daarna ging het alleen nog maar bergaf. Op zich gemakkelijk dus, maar je voelt het uiteindelijk wel aan je knieën. Komt toch een behoorlijke druk op.
Onderweg echt heel veel mooie vergezichten gehad, mist kan ook zijn charmes hebben. Heb dus ook lekker rustig aan gedaan en veel foto's gemaakt. Wordt nog moeilijk om daar zometeen een selectie uit te maken.
Uiteindelijk dus na 21 km aangekomen in Triacastella. Het was niet lang vandaag maar op het eind voel je toch dat gisteren niet niets is geweest. Ik ben nu in klein plaatsje met opvallend veel Albergues. Ik ben naar de Albergue gegaan waar ik 3 jaar geleden ook heb geslapen. Ik weet dat de vrouw des huizes voor 5 euro de was voor je doet. Heb extra opgespaard hiervoor ๐Ÿ˜‰
Is ook wel eens lekker als het (goed) gedaan wordt.
Straks lekker eten. Het wordt zeker beter als gisteren want dat was heel slecht. De eerste dag dat ik echt slecht gegeten heb. Maar het was het enige restaurant in het dorp, dus wat wil je.
Morgen weer naar een grotere stad: Sarria. En weer een keuze: het pad volgen of de alternativo via het klooster van Samos. De laatste is 5 km langer, maar wel mooier. Ik kijk morgenvroeg hoe het weer is en hoe de voeten voelen. Dan neem ik wel de beslissing wat ik doe.
Voor nu, tot morgen.

Dat is boffen Frans. Lekker rustig en geen regen. Nu lekker wasje laten doen, uitrusten en morgen is a other day at the office.)

Harry 2017-05-29 14:14:52

Heel mooi met die mist op de foto's, maar zo te zien gaat het je goed af, en dat terwijl je toch ver op het einde aan gaat, maar je ziet er opgewekt en vrolijk uit ๐Ÿ‘ en nu hopen dat het eten vandaag beter is, succes maar weer voor morgen

Lei 2017-05-29 14:56:05

Weer mooie foto's Frans. Het einde komt in zicht,gaat je zeker lukken.๐Ÿ‘

Theo en Karin 2017-05-29 16:33:19

Prachtig mooie foto's; mist heeft zeker z'n charmes! Nog 1 week te gaan..... nog even en dan komen de afkickverschijnselen. Goede maaltijd voor vanavond en veel wandelplezier voor je morgen! NB: ik wil voortaan ook โ‚ฌ5,- wasgeld ontvangen . Dus spaar maar door... ๐Ÿ˜

Marianne 2017-05-29 18:39:08

Inderdaad weer prachtige foto's, geniet van lekker eten en laat je de was maar lekker voordoen. Ben voorzichtig dat Mayke dich dalik neet de wesj ljet betale.

Saskia 2017-05-29 19:33:54

Wat heb je weer door een prachtig natuurgebied gelopen en wat fijn dat de regen alleen 's-nachts is gevallen. Hier bij ons regent het bijna nooit maar als het zo is dan meestal 's-nachts. Heerlijk dan ruikt het 's-morgens ook zo lekker fris. Net als jou was morgenochtend๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„. Voor morgen weer veel wandel plezier gewenst๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ™‹๐Ÿผ

Ria 2017-05-29 20:58:57

Het gaat je goed af zo te zien. Maar wat wil je als je schone kleren krijgt, dan ruik je de natuur weer. ๐Ÿ’๐Ÿ˜ƒ Hopelijk heb je dadelijk ook een mooie wandeling en mooi weer. Groetjes en tot straks weer.