Poehh, viel niet mee

Italië, Bolsena

Vandaag stond een etappe van dik 24 km op de rol en volgens het boekje redelijk vlak. Nou, dat laatste viel erg tegen in de 2e helft van deze etappe. Op en neer en op en neer. Bleef maar doorgaan.
Maar de dag. Eigenlijk goed in twee stukken te verdelen. Het eerste deel alleen maar door weien. Best wel saai. Als ik me omdraaide kon ik wel nog de bergen van Toscane zien, zelf de top van de horroretappe.
Toen ik in San Lorenzo Nuovo kwam heb ik lekker gegeten en nog wat proviand ingeslagen.
Toen ik het dorp uitliep zag ik meteen het meer van Bolsena. Ik denk dat je dan onbewust al aan het einde denkt, maar ik was pas op de helft.
Vervolgens ging het de bossen in. Paden die de naam pad niet verdienen. Rotsblokken, omgezaagde bomen, werkelijk van alles lag op dat pad. En maar klimmen. Ik moest zo voorzichtig zijn dat ik er zelfs geen foto aan waagde. Plots kom ik bij een bocht en werkelijk het hele pad onder water. Enige passeermogelijkheid was om over een dikke kei te klauteren. Dat dan ook maar op handen en voeten gedaan. Die rugzak maakt het natuurlijk niet gemakkelijker.
Daarna ging het weer veel op en af en vooral niet de kortste weg. Ze weten het wel te verzinnen.
Zo tegen half 3 zag ik dan opeens het fort voor me. Ik was er.
Eerst door de oude stad en daarna op zoek naar mijn slaapplek. En nu lig ik heerlijk met mijn pootjes hoog. Was ik aan toe.
Morgen zou weer pittig zijn, maar wel kort. Dat moet gaan lukken. Tot morgen.

Hey Frans, Maar je hebt het wel weer gehaald ! Respect. Ik doe het je niet na. Groetjes, Brenda

Brenda 2023-05-15 15:30:24

Mooie prestatie weer, Frans! Nu wel een pintje verdient! Succes voor morgen.

Aad Adams 2023-05-15 15:30:42

We zien weer (koren)blauwe luchten. En de gele brem is blijkbaar ook in Italië in bloei. Evenals de rode klaprozen, gele margrieten en blauwe korenbloemen. Het blijft bijzonder om ook de oude Romeinse overblijfselen te kunnen bewonderen. Dankzij jouw geweldige fotoreportage, Frans!

Anke 2023-05-15 15:34:46

Hey, topper je doet het toch maar. Er wordt wel wat van je verlangt he!😉

Saskia 2023-05-15 15:54:17

Gefeliciteerd Frans met deze prestatie ! Ongelooflijk wat een doorzetter en dan ook nog de schoonheid van de omgeving blijven zien en de humor niet verliezen !

Annet 2023-05-15 15:59:28

Het blijven prachtige plaatjes, maar ook erg pittig deze keer! Geniet van de rest van de dag en succes voor morgen😊

Elly 2023-05-15 16:02:57

Weer super gedaan topper. Mooie foto's. Lekker uitrusten en heel veel succes voor morgen.

Harry 2023-05-15 16:02:58

Wat doe je jezelf aan zeg; ik zou het niet kunnen en daarom doe ik het ook niet 😇 Héél knap, met weer prachtige foto’s. Hou goede moed, uitrusten en morgen psychisch voorbereiden dat het toch nog zwaar kan worden, ook al het boekje anders. Gaat je lukken 🍀🍀

Marianne 2023-05-15 16:03:05

💪🏼

Loes 2023-05-15 16:05:00

Weer goed gelopen Frans en wat heb je weer mooie foto’s gemaakt.

Carola 2023-05-15 16:08:07

Bedankt voor de geweldig mooie plaatjes die je deelt en idd daar moet je wel wat voor doen !

Peter R. 2023-05-15 16:31:48

Geweldige foto’s!! Weer gefixt!! Succes verder en vergeet zeker niet te genieten!! Prachtig land!!👍🏼👌🏼👊🏻

Henk 2023-05-15 17:11:46

👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼🤗🤗......🍻

Nicole 2023-05-15 18:16:15

Het is wel een survival tocht. Gaat het beter met je voeten? Ik neem mijn petje voor je af. Morgen weer met nieuwe moed op pad. Prachtige foto’s weer!

Janneke 2023-05-15 18:29:44

Mooie foto’s Frans en lekker rusten, zodat je morgen weer fit op pad kan 💪🏻

Nelis 2023-05-15 18:30:15

Heey Frans, toppie gedaan👍👊 ondanks de vele hobbels. Prachtige foto's! Geniet van een fijne avond en heel veel succes morgen 🍀

Karin en Theo 2023-05-15 19:15:26

Knap vaan diech. Daon diech dat neet nao. Höb respek veur diech. Veer goon naor Bolsena mèt de sleurhut. Morge riechting Viterbo? Veilige km en geneet

Carla 2023-05-15 19:55:08

Prachtige foto's,wat is 't toch eh sjoen land !!!

Pierre 2023-05-15 20:54:10

Dat was me het dagjewel. Maar zoals sltijd prachtige fotos. 👍🙋🏼‍♀️