Altopascio naar San Miniato Alto

Italië, San Miniato

We zijn aangekomen, redelijk kapot (vooral ik). Het was vandaag een lange tocht van 29 km met als afsluiter een flinke klim naar het dorp waar ons hotel ligt. Ik heb foto’s van het dorp en ik was natuurlijk zo slim om het hotel op het hoogste punt uit te zoeken. Bij die laatste klim heb ik dan ook diverse hijg-stops moeten houden. Anouk ging gelukkig beter, maar ook zij had het zwaar vanwege een opkomende blaar.
Het was zwaar, maar wel heel mooi. Toen we eenmaal uit Altopascio waren verlieten we al snel de weg en gingen we de bossen in. Daar hebben we best lang in gelopen. Leek helemaal niet op Toscane, maar wel lekker om in de natuur te lopen. Onderweg hebben we de nodige mede-pelgrims ontmoet. We zijn niet alleen, maar het lang niet zo massaal als in Spanje.
Een ding is wel hetzelfde als in Spanje. De vriendelijkheid en behulpzaamheid van de mensen. Vandaag zijn we 2 keer bijna verkeerd gelopen. De eerste keer kwam een oude man naast ons rijden in een oude barrel. Stopt de wagen en begint op zijn Italiaans met armen en benen te vertellen dat we fout lopen. Paar uur later alweer. Komt een vrouw achter ons aan om ons de weg te wijzen. Zo leuk.
Het is wel goed bewegwijzerd hier, maar soms is het ook even puzzelen en zoeken hoe verder. De stickers, bordjes en stenen zijn niet altijd te vinden.

Na de bossen leek het alsof we nu pas echt Toscane binnenliepen. Zo’n mooie omgeving. Alsof je door een plaatjesboek loopt. We hebben daar echt van genoten.
Ook ons stempelboekje begint zich al aardig te vullen. Komt nog van pas.

Nu lekker douchen en eens voorzichtig dit dorpje gaan verkennen. Is een plaatje.
Morgen meer. Dan is het weer ver maar niet zo ver. Wel weer met een hele vervelende klim aan het einde.
Doeiiii

Wat een prachtige blauwe luchten!!!

Anke 2022-05-10 17:41:10

Ziet super uit.. 👍🏼👍🏼

Mieke 2022-05-10 17:59:05

Prachtige foto's bij een mooi verhaal. Morgen hopelijk gezond weer verder zonder blaren.

Harry 2022-05-10 18:00:01

Gewoon genieten dus met dat prachtige weer. Complimenten voor zo’n lange voettocht 👍

Jan R. 2022-05-10 18:01:21

Plaatsnamen met Sopra en Alto moet je zien te vermijden 😂

Marianne C. 2022-05-10 18:18:25

Wat een prachtige foto’s weer vandaag. Wel een zware tocht. Wat fijn dat jullie goed weer hebben. Veel plezier morgen en goeie benen!

Janneke 2022-05-10 18:20:31

Geweldig 👌

Tom 2022-05-10 18:30:56

Prachtig, die foto's. Ik doe mijn petje voor jullie af.

Saskia 2022-05-10 18:45:30

Wat leuk dat we jullie tocht op deze manier kunnen meebeleven! Veel succes en plezier!

Eric 2022-05-10 19:03:02

Heel mooie omgeving, nodigt echt uit tot een bezoek Puur genieten lijkt me☺️ Ben benieuwd naar de plaatjes morgen….

Elly 2022-05-10 19:12:13

Wat een prachtige foto’s. Wat een prachtige natuur, dit is ondanks voetpijn en ademstops, genieten!!!! En nu op naar een wel verdiende (nacht)rust.👍🙋🏼‍♀️

Ria 2022-05-10 19:41:30

Wat een prachtige foto’s. Hopelijk valt het mee met de blaren.

Wiel 2022-05-10 20:05:33

Prachtige foto's. Geniet ervan. Hopelijk zonder al te veel last van de blaren.

Marlies 2022-05-10 20:17:17

Hoi Frans, altijd mooie sfeerfoto's. Veel wandelplezier, ik doe het je niet na :-)

Walter 2022-05-11 07:16:48

Mooie plaatjes. 👍🍷

Johan 2022-05-11 07:28:05

Wat een genot om je verhalen te lezen en de prachtige foto's te zien van jullie bijzondere reis. Succes met de volgende etappe.

Hans 2022-05-11 07:41:13

Prachtige omgeving. En ja Frans, dit doe he je zekf aan maar denk je ook een beetje aan Anouk...... Ze mag dan wel jong zijn maar getraind?? Blaartje goed verzorgen en lekker slapen dan komt t allemaal wel goed. Voor mij blijven jullie toppers want ik die t jullie niet na . Tip, overnachten in t dorp. Hihi. Tot morgen. Zet m op. Xx

Silvia 2022-05-11 08:13:04

Dat het zwaar en inspannend was, illustreert de op een na laatste foto, Frans! Alle Achtung, ik doe het jullie niet na! De dag van vandaag wordt beslist weer mooi en (hopelijk) minder zwaar; zet 'm op !!