Etappe 11: where Primitivo meets Frances

Spanje, Melide

Doordat ik gisteren niet heb kunnen doorlopen stond er vandaag een pittige wandeling op het programma: 28,5 km.
Op tijd gestart van mijn leuke Albergue (zie foto) en vol goede moed begonnen aan deze wandeling. Ik moet zeggen dat het al met al goed is gegaan. Natuurlijk branden je voeten op het laatst en ja, de laatste kilometers gaat het verstand op 0. Maar het ging goed. Het was een mooie wandeling die nog over een bergkam ging waar windmolens stonden en zelfs dat ging me goed af. Het was gewoon een goede dag.
Onderweg slechts 3 pelgrims ontmoet. Een jongen uit voormalig Oost-Duitsland die, geloof het of niet, me vroeg of we in Nederland Duits als voertaal hadden. Echt geen idee wat er in de wereld omgaat blijkbaar. Toen ik zei dat we Nederlands spraken lachte hij wat schaapachtig.
Aangekomen in Melide barst het natuurlijk van de pelgrims want hier komt ook Camino Frances aan.
Helaas kwam ik van de hele kant aan anders was ik nog even naar Conception gegaan. De plek waar we vorig jaar zo gelachen hebben. Met alle respect, ik ga er niet voor omlopen.
Morgen heb ik een superkorte etappe, een verwenetappe. Lekker uitslapen en op mijn gemakje gaan lopen. Heerlijk.
Voor nu, tot morgen.

Mooie fotos Frans gelukkig gaat t weer goed. Dat wordt morgen dan genieten hopelijk zit t weer ook mee.

Inge 2018-05-23 17:05:41

Alweer een puike prestatie Frans. Die Duitsers denken werkelijk dat ze een wereldtaal spreken. Fijn dat je morgen een lekkere korte etappe hebt. Weer mooie foto's trouwens. Veel succes morgen.

Harry 2018-05-23 17:07:45

Topper, dit heb je weer doorstaan, ook mooie foto's. Geniet morgen lekker van de kortere dag.

Saskia 2018-05-23 17:48:04

Hé dat was een lekker positief geluid. Maar wat een llange wandeling, pffffff 28,5km, ik moet er niet aan denken en dan ook nog de tijd nemen om zulke mooie foto's te maken. Knap hoor Frans👍👍👍 Ik hoop dat je vanavond een leuk gezeldschap opduikt. In iedergeval een fijne avond en een goede nachtrust, en morgen weer fris op pad🍀🍀🍀🙋

Ria 2018-05-23 17:54:31

Alwerm Sjun foto’s. Met die makkelijkere etappe van morgen is er vandaag ruimte voor een extra pintje. Als we het dan toch over verwennen hebben. 😀🍺

Wibo 2018-05-23 18:06:35

Nou Frans schiet lekker op nog 3 dagen zeker dan kommje aan in SdC. Ga er van genieten morgen van wat minder km.

Gert 2018-05-23 19:29:32

Nou Frans wat een mooie foto’s ,die je steeds maakt we genieten er van maar niet te vergeten je verhaal steeds na zo een heftige wandeling de complimenten hier voor,hou nog even vol je hebt de helft er opzitten.

Marjo en Eugene. 2018-05-23 20:34:39

Hey Frans, terug op bekend terrein. Het zal je hier niet aan gezelschap ontbreken. Nog 3 etappes en't zit er weeral op. Knap gedaan, respect.

filip 2018-05-23 20:41:17

Gaat lekker Frans! Alleen die Oost Duitser heb je verkeerd voorgelicht. Spreek jij Nederlands thuis?

Bert 2018-05-23 21:58:34

Prachtige foto's. Je hebt het weer gefiks 28,5 km. Petje af, geweldig gedaan.👍 Geniet van een fijne avond 🍷 Succes voor morgen!!

Karin en Theo 2018-05-23 22:10:42

Wat een leuke foto's zeg. Vooral de kiekeboe of is het kiëkekoe.....over de heg.😂 De drive zit er goed in. Vasthouden ...0p naar morgen 😎

Silvia 2018-05-23 23:37:20

Goed zo sjattepoemel.

Amalia 2018-05-24 00:58:20

Goed om te horen Frans. Wel weer eens lekker dat je het gevoel hebt dat het goed ging. Verwen jezelf maar goed tijdens de verwenetappe!! Succes nog en wat een mooie foto's weer! Top

henk 2018-05-24 07:43:24

Gut gemacht! Und wieder schöne Bilder. GrüBe aus Holland :))