De kop is er vanaf

Spanje, Muskiz

De dag begin zoals voorspeld. Regen, regen, regen. Binnen het half uur was ik doornat. Ik had ook al zoiets om vandaag maar te lopen tot Portugalete en dan te stoppen.
De omgeving was ook al niet om over naar huis te schrijven. Kilometers door een industriegebied. Maar ook daar zie je soms juweeltjes. Omdat het zo slecht weer was maar blijven doortrampelen. Als je nat bent moet je niet ergens gaan zitten. Dan krijg je het echt koud. Blijven bewegen dus.
Opeens zag ik de bijzondere brug van Portugalete. En het was pas half 11.
De brug zelf is heel bijzonder. Een hangende unit die aan kabels hangt en heen en weer gaat met auto’s en voetgangers. Voor de prijs hoefde ik het niet te laten. 35 cent.
Echt een bijzondere ervaring.
Tja, veel te vroeg om te stoppen. Dus toch maar door. Eerst flink berg op, maar tot mijn verbazing waren daar 8 aaneengeschakelde rolbanden voor het vervoer naar boven. Waarom moeilijk als het makkelijk kan :).
Het begon nu gelukkig een mooiere omgeving te worden. Na nog enkele keren flink nat te zijn geworden ben ik in een bushuisje gaan zitten bij weer een bui. Daar heb ik mijn lunchpakket opgegeten en gewacht tot de regen stopte.
Daarna weer volle moed verder en na enkele kilometers zag ik opeens de zee in de verte. Yessss. Het eindpunt naderde.
Tuurlijk verkijk je je daarop want het was toch nog een uurtje lopen.
Tien kwam ik echter eindelijk op het strand van la Arena. Hier vlakbij is ook mijn albergue.
Ik kwam onderweg de hospitaleres tegen due zeiden dat de Albergue om 3 uur zou open gaan. Het was pas 1 uur maar dat maakt niet uit.
Ik zit nu voor de albergue te wachten in een lekker zonnetje. Gelukkig goed opgeklaard.
De 26,5 km zitten erop en straks lekker douchen. Vanavond lekker menu heb ik al gezien.
Tot morgen.

Als vanouds weer een leuk verslag met mooie plaatjes. Laat het je dadelijk smaken en hopelijk morgen de hele dag goed weer. Loopt toch net wat lekkerder๐Ÿ˜Š

Elly 2019-05-03 14:26:14

Goed gedaan Frans maar die rolbanden, dat kan eigenlijk niet hรซ?

Bert 2019-05-03 14:34:50

Top Frans voor straks smakelijk eten en een goede nachtrust. Voor morgen veel zonneschijn.

Marlies 2019-05-03 14:41:52

Mooi begin Frans. Gisteren de brug van Portugalete op tv gezien, heel bijzonder. Smakelijk voor straks en succes verder.

Carola 2019-05-03 14:58:12

Dat heb je toch maar weer gedaan!!๐Ÿ‘๐Ÿป

Eugene 2019-05-03 15:08:21

Ondanks "mindere" start een goed begin. Leuke foto's. Voor straks lekker eten en goed uitrusten.

Harry 2019-05-03 15:11:40

Het begon een beetje depri Frans. Gelukkig alweer een zonnetje en de mooie zee. Nog veel mooie kilometers te gaan, en een lekker avondmaal.

Brigitte 2019-05-03 15:33:23

Frans, het weer kan alleen maar beter worden. En wat een leuke ervaring om zo de oversteek te maken.

Linda 2019-05-03 15:42:10

Wat sjiek tot ste weer begonne bis, spieteg vaan 't weer. Succes weier en bedaank veur d'n verhaol ๐Ÿ‘

Maud 2019-05-03 16:10:56

Starten met slecht weer is niet fijn, maar dat heb je alvast gehad. Hopen voor morgen โ˜€๏ธโ˜€๏ธโ˜€๏ธ en dan ๐Ÿฅพ๐Ÿฅพ๐Ÿฅพ.

Inge 2019-05-03 16:11:19

Rolbanden? Het moet niet gekker worden. Hopelijk wordt het weer snel beter.

Marianne C. 2019-05-03 16:22:59

Lekker hoor Fransie ๐Ÿ‘ de kop is eraf! Het is wel te hopen, dat het weer beter wordt

Nelis 2019-05-03 17:15:06

Ondanks het slechte weer heb je toch een mooie tocht gelopen zo te zien. Leuke plaatjes, leuk verslag en wat een aparte brug. Lekker douche, lekker eten en dan welverdiende rust. Tot morgen. Bedankt weer Frans. Ik vind het erg leuk om jou tocht ook een beetje mee te mogen maken. Doei

Silvia 2019-05-03 17:34:38

Bizonder transport. Waarom geen veerponten zou je zeggen.....

Frans 2019-05-03 18:01:20

Goot bezig Frans!!!!

Alex Fievez 2019-05-03 19:27:40

Sjiek Frans dat je weer aan deze tocht bent begonnen.๐Ÿƒ๐Ÿ‘ Leuk reisverslag om te volgen. Geniet van een fijne avond en tot morgen. ๐Ÿ˜Š

Karin en Theo 2019-05-03 20:23:43

Het is weer genieten van je verhalen.

Saskia 2019-05-03 22:07:21

Hรฉ Fransje Gansje :) ik zou ook wel eens gebruik willen maken van jouw (eerdere) ervaringen. Geweldig, goeie reis verder met beter weer !

Loes 2019-05-04 07:13:47

Pfffff Frans dat viel even niet mee al die regen, maar na regen komt zonneschijn, althans daar ga ik voor je op hopen๐ŸŒจ๐ŸŒง๐ŸŒฅ๐ŸŒฆโ›…๏ธ๐ŸŒคโ˜๏ธโ˜€๏ธโ˜€๏ธโ˜€๏ธ๐Ÿ‘๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€