Dag 89, Acquapendente - Bolsena

Italië, Bolsena

Joe en Margaret staan vandaag vroeg op, want zij willen 2 etappes op één dag lopen en finishen in Montefiascone. Ik sta op vlak voordat zij vertrekken en, nadat we afscheid hebben genomen, pak ik mijn tas in.

Ik loop naar Bolsena en dat is een afstand van ca. 23 km. Het mooie van de etappe van vandaag is dat er halverwege ook een stadje is met horeca. Dat is altijd fijn!
Om 7 uur loop ik de stad uit. Waar ik gisteren en eergisteren in relatieve rust door het landschap kuierde, is het op het eerste stuk naar San Lorenzo Nuovo één en al herrie van verkeer, landbouwvoertuigen en industrie. In San Lorenzo Nuovo pak ik nog een cappuccino op het terras en schrijf mijn verhaal van gisteren.

Als ik daar zit komt Katie en haar familie aanlopen. Dit is wel een bijzonder verhaal (zie ook dag 85). Katie is een 42-jarige Amerikaanse, die recent met pensioen (!!) Is gegaan vanuit de marine. Er is overigens niemand die haar ouder dan 25 inschat! Zij loopt de Via Francigena met haar ouders en haar broer. Haar broer heeft Down-syndroom. Ik kom hen al sinds dag 81 naar Gambassi Terme regelmatig tegen en het is mooi om hen samen te zien pelgrimeren.

Bij het uitlopen van San Lorenzo Nuovo heb ik voor het eerst uitzicht over het meer van Bolsena. De tweede helft van de route is gelukkig weer een stuk rustiger; eerst door het bos en daarna door de velden en olijfgaarden. Dit stuk van de route deed me denken aan dag 48 langs het meer van Genève naar Vevey. In Zwitserland waren het alleen wijngaarden in plaats van olijfgaarden.

Bij aankomst in Bolsena eet ik een bord pasta met Coregone (vis uit het meer) en zoek daarna het Ostello op, onderweg maak ik wat foto's van het kasteel. Ik kan gelukkig direct naar binnen.
Aan het einde van de middag besluit ik toch even bij de dokter langs te gaan; er zit er één op 150 meter afstand. Ik heb een blaar op de binnenkant van mijn rechter grote teen. Die ontstaat wel vaker en meestal gaat ie snel kapot en heb ik er geen last meer van. Nu gaat ie niet kapot, hij wordt steeds groter en komt ook aan de onderkant te zitten. Dit laatste betekent dat ik op de blaar loop een dat is niet fijn. Ik moet een half uur wachten en daarna sta ik in 5 minuten buiten met een doorgeknipte blaar en een recept voor ontsmettende crème.

Na een bezoek aan de apotheek en een pizza loop ik weer terug naar het Ostello.

Hopelijk loop je morgen weer lekker en heb je geen last meer van je teen (formerly known as blaar)

Monique 2023-10-03 22:06:14

Ouch, ik hoop dat het snel genezen is!

Anna 2023-10-04 08:36:54

Was even achter met lezen maar vervelend joh van die blaar. Fijn dat de dokter je kon helpen! Hopelijk blijft ie nu weg!