Dag 42, Besançon - Ornans

Frankrijk, Ornans

Vandaag vanuit Besançon de bergen in gelopen. Het had een groot deel van de nacht geregend en toen ik wilde vertrekken regende het nog steeds. Omdat de voorspelling tot 12.00 uur druppeltjes liet zien, heb ik m'n poncho aangetrokken en ben naar buiten gegaan. Daar bleek dat het ondertussen droog was...
Het eerste uur langs de oevers van Le Doubs gelopen. Daarna begon de klim en het weer te regenen. Na een uur stopte het gelukkig weer en bleef het verder droog.

De officiële etappe loopt tot Foucherans. Maar omdat ik daar geen overnachting kon vinden, ben ik doorgelopen naar Ornans. Om de afstand haalbaar te houden, heb ik wel wat afgesneden. Daarbij kwam ik op een mooi bospad uit. Dit pad ging op een gegeven moment heel stijl omhoog. In combinatie met de regenval ontstond een nogal glibberige toestand. Die er uiteindelijk voor zorgde dat ik op m'n linkerkant (hand, onderbeen, bil en rugzak) een meter of wat naar beneden gleed. De schade bleef gelukkig beperkt tot m'n ego en wat moddervlekken.

Ik overnacht in een B&B in het centrum van Ornans. Ik heb de keuze om hier ook te eten 's avonds, of om iets in het stadje te zoeken. Ik besluit om niet meer de deur uit te gaan, maar dat had ik misschien beter wel kunnen doen. Waar Gaby in Lenizeul nog haar schroom moet overwinnen bij het in rekening brengen van haar services, heeft de uitbaatster in Ornans hier duidelijk minder last van. Ik betaal maar liefst €90,00 voor de overnachting, avondmaaltijd en ontbijt.

Wij hadden even verderop bij Cleron, een scoutingkamp. Het vriendelijke riviertje La Loue was een paar meter breed, maar na een nacht regen wel ineens 20 meter breed! We hadden de tenten gelukkig ver genoeg neergezet 😁. Het kan daar aardig spoken Kees!

Guus 2022-06-05 21:28:36

Dat geloof ik direct, Guus.

Voettocht.van.kees 2022-06-05 21:33:55

Gewoon dumpen , dat ego . Heb ik jaren terug al gedaan 🥳. Als je het maar naar je zin hebt , en dat lukt best volgens mij , toch ? 😎

Jan-Willem 2022-06-06 00:42:30

Dat lukt uitstekend, Jan Willem!

Voettocht.van.kees 2022-06-06 09:54:33

Kijk, dit zijn de verhalen waar het om gaat. En dan doorlopen op iets wat uiteindelijk een gecompliceerde bovenbeenbreuk blijkt zijn. En dan ook nog een beer tegenkomen.