Dag 51, La Balmaz - Sembrancher

Zwitserland, Sembrancher

Vandaag precies een maand onderweg en, in de tijd gezien, halverwege. De kilometerteller staat op 700 km. Ik kan niet anders zeggen dan dat het gaat zoals ik had gehoopt.

Vandaag ben ik weer een stuk geklommen vanaf 450 meter tot iets boven de 700 meter. Als alles blijft gaan zoals gedacht sta ik vrijdag op de San Bernardinopas op 2.500 meter hoogte.

Gisteren had ik geconstateerd dat het stiksel van m'n schoenen beetje kapot is; niet heel ernstig en reparabel. De schoenmaker (condonnier) in St. Maurice bleek gisteren tot 12.00 open te zijn. Helaas stond ik daar om 12.45 uur.
Gelukkig blijkt er ook in Martigny een schoenmaker te zitten. Ik ben dus vanmorgen vroeg en zonder ontbijt vertrokken. Mijn plan was om in Martigny te ontbijten, terwijl mijn schoenen werden gemaakt. Om 08.30 stond ik op de stoep bij de schoenmaker om te lezen dat ie een midweekje heeft gepakt... Ontbijt is overigens wel gelukt en in Aosta zit ook een schoenmaker (calzolaio).

De klim na Martigny was mooi en op sommige stukken best lastig. Ben benieuwd hoe dat morgen gaat...

Ik slaap weer in een B&B bij een jong stel in huis. Ik kan hier ook een warme maaltijd krijgen en die eten we samen. Ze spreken gelukkig allebei redelijk goed Engels en het is een gezellige avond.

zo maak je ook eens wat mee.