Dag 63, Garlasco - Pavia

Italië, Pavia

Eerste circa 15 km van vandaag waren weer heel erg vergelijkbaar met de vorige dagen in de Po-vlakte. De laatste circa 10 km gingen langs de oevers van de Ticino; de rivier waar Pavia aan ligt. Vlak na Pavia mondt de Ticino uit in de Po.

M'n tweede stop van vandaag was bij een oude herenboerderij met lange gebouwen rondom een vierkant binnenterrein. Ik had een plastic stoeltje geleend en was onder de poort in de schaduw gaan zitten. Even later kwam er een vrouw voorbij, op zoek naar haar stoel... Ze was gelukkig niet boos en boodt me zelfs wat te drinken aan.

Bij aankomst in Pavia gaat de route over een overdekte brug over de Ticino; de ponte coperto. De oude ponte coperto, die op romeinse fundamenten stond, is in de 2e wereldoorlog vernietigd. De fundamenten van de oude brug zijn vanwege laag water nu zichtbaar. Ik ben gelijk ook maar naar de kathedraal gelopen en heb daar m'n stempel gehaald.
Ik slaap vannacht en morgennacht in een appartementje in het centrum van Pavia; morgen heb ik dus een rustdag.