Dag 11, Visé - Soumagne

België, Soumagne

In de kelder van het hotel kan ik ontbijten 's ochtends, daarna vertrek ik. Het eerste stuk van de route loopt vlak langs de snelweg; gelukkig wordt het snel wat rustiger als de route van de weg afbuigt, of andersom...

In Dalhem moet ik eerst klimmen in de richting van de kerk, daarna door een tunneltje onder de bebouwing door en vervolgens weer steil naar beneden naar de weg. Omdat het voor een trein niet mogelijk is om dit soort steile hoogteverschillen te overwinnen is in het verleden hier een treintunnel aangelegd. Bij het verlaten van Dalhem loop ik langs de zuidelijke ingang van de tunnel. De tunnel wordt niet langer gebruikt door treinverkeer.

Een paar kilometer voor de camping probeer ik in Micheroux in een cafeetje wat te eten of drinken te bemachtigen. Helaas zijn alle uitspanningen die Google laat zien in dit dorp gesloten of anderszins onvindbaar.

Camping Domaine de Wégimont, waar ik deze nacht verblijf, is onderdeel van een groter recreatiegebied met onder andere ook een kasteel, vijver en zwembad. Bij aankomst vraag ik of ik op het terrein ook ergens kan eten. De dame bevestigt dat dat kan, geeft aan dat de eetgelegenheid bij het zwembad is en noemt het tijdstip van kwart voor zes.
Ik zet op m'n gemak de tent op, lees wat en loop even na zessen richting het zwembad. Het is verdacht stil rond het zwembad; uiteindelijk blijkt de eetgelegenheid het frietkot bij het zwembad te zijn, wat blijkbaar alleen open is tijdens openingstijden van het zwembad. Het tijdstip van kwart voor zes was achteraf gezien dus het moment waarop het kot dicht gaat. Gelukkig heb ik voor dit soort gelegenheden noodmaaltijden bij me.