Dag 18, Ubereisenbach - Vianden

Luxemburg, Vianden

Het ontbijt vanochtend is heerlijk en ik kan wat extra boterhammen meenemen voor onderweg; hoef ik me daar geen zorgen om te maken vandaag.

De dag begint met een forse klim, vanuit het dal van de Our richting het westen, de berg op. Ik heb van boven een mooi uitzicht op Über- en Untereisenbach, al zou het nog mooier zijn als het weer wat helderder was. Het is de hele dag best fris en sowieso zwaar bewolkt. In Stolzembourg gaat het echt regenen en besluit ik te schuilen op een picknick plaats. Om wat op te warmen trakteer ik mezelf op een cup-a-soup en een koffie.
Daarna gaat het weer omhoog richting het stuwmeer. Echt droog wordt het overigens niet. Boven bij het stuwmeer besluit ik m'n poncho weer aan te trekken. Daar blijk ik nog niet heel handig in te zijn, want ik raak hopeloos in de knoop met dat ding. Gelukkig wordt er ter plaatse aan de weg gewerkt en kan iemand mij uit de knoop halen.

Op het laatste stuk richting Vianden kom ik langs het kasteel. Hier zijn we vroeger met pa en ma ook geweest. Het enige dat ik denk te herkennen is de klinkerweg vlak voor het kasteel. Ik heb vannacht een hotelkamer in Hotel de Ville in Vianden. Mijn spullen kunnen hier mooi drogen en een warme hap moet hier ook te vinden zijn.