Dag 78, Camaiore - Lucca

Italië, Lucca

Vandaag de laatste wandeldag van de vierde etappe, naar Lucca.

De wekker maar weer om 05.00 gezet. Ik kan gelukkig in het hotel ontbijten op dit tijdstip; alles staat al voor me klaar. Ik ben even na zessen bij een barretje, om daar nog een broodje te halen voor de lunch. Monique en Hans zitten daar te ontbijten. Omdat ik het ook wel lekker vind om m'n laatste dag in ieder geval een deel van de route alleen te lopen, vertrek ik alvast.

Het eerste stuk van de route gaat over de weg, maar de klim zelf is gelukkig onverhard. Bovenaan zit een barretje, waar ik m'n dagelijkse cappuccino haal. Hans en Monique stoppen hier ook even, maar vertrekken voor mij.
De afdaling is weer langs de weg helaas, wel een weg door het bos gelukkig. In Valpromaro gaat de route weer van de weg af en zitten Hans en Monique weer op een terras. Ik loop door, maar krijg wel een stempel en een glas thee in het Ostello, dat iets verderop zit. Daarna de tweede en mijn (voorlopig) laatste klim naar Piazzano; een leuk klein plaatsje. Ook dit is weer een mooie onverharde klim en dito afdaling.

Na de afdaling is het helaas weer over de weg richting Lucca, wel door een leuk dalletje. De laatste kilometers zijn over een grindpad langs de Serchio. Vlak voor de binnenkomst van Lucca koop ik twee ijsthee, voor bij de lunch. Als ik alles op heb komen Hans en Monique voorbij en lopen we samen Lucca in.
Bij binnenkomst halen we een stempel bij de VVV en daarna natuurlijk naar het terras. Als de drankjes op zijn gaan Hans en Monique naar hun hotel. Ik probeer het einde van m'n gewandel nog even uit te stellen door een wandeling over de stadsmuur van Lucca. Bij de Porte Elisa ga ik van de muur af en loop richting de kathedraal. Als ik in de kathedraal mijn pelgrimspaspoort pak kom ik erachter dat ik het zakje met papieren, waaronder m'n (echte) paspoort, in de VVV heb laten liggen. Dus loop ik vervolgens via de VVV naar m'n B&B. M'n zakje hadden ze gelukkig gevonden!!

Vanavond ga ik nog uit eten met Hans en Monique en na afloop hebben we het Piazza Anfiteatro in het donker bekeken.

Ik kan niet wachten om je weer in mijn armen te sluiten, maar ik vind het ook echt jammer voor je dat je avontuur nu bijna afgelopen is 😔

Anna 2022-07-13 22:41:37

Poeh, dat was schrikken denk ik toen je het gemis van paspoort merkte… maar gelukkig goed afgelopen. Morgen afkicken en lekker mijmeren in een koele trein, wel “even” terugschakelen van hele dag buiten en wandelen naar hele dag binnen en zitten…. Goede terugreis en thuiskomst!

Jet 2022-07-13 23:08:38

well done Kees! genoten van je verhalen en foto's

Hetty 2022-07-14 00:01:18

petje af

Frans 2022-07-14 07:36:23

Super , Mooi verslag, goede terugreis . Wanneer staat je volgende trip op de kalender?

ellen-commelter.aan.de.wandel 2022-07-14 08:04:26

Mooie reisverzlagen en foto’s man . Heb ze allen gelezen en bekeken . Jammer dat je je pelgrimstocht voorlopig moet onderbreken , maar nog een avontuur in het vooruitzicht is ook mooi . En nog vakantie in Engeland met gezin , toch ? Goeie reis terug gewenst en hopelijk tot gauw , joh .

Jan Willem 2022-07-14 08:18:09

Jammer Kees, dat zal weer ff wennen zijn nu. Maar je kunt terugkijken op een mooi avontuur! Tot snel weer bij Nelissen!

Danielle 2022-07-14 08:36:39

En toen was het ineens voorbij... Wat een mooi avontuur is het geweest! Goede terugreis naar huis en tot over een maand op kantoor :)

Marjolijn 2022-07-14 09:39:32

Leuk om je avontuur zo te volgen Kees! Tot snel en goede reis!

William 2022-07-14 10:11:45

Toppertje, wat een avontuur en doorzettingsvermogen, geniet nog van het Bella Italia en tot na de vakantie (-:

Sandra 2022-07-14 13:29:30

Goed gedaan Kees! Ik ga je dagelijkse updates missen....

Hendrine 2022-07-14 16:44:47

Het was leuk om je verhalen te lezen. Wat goed dat je je bestemming hebt bereikt. Prettige terugreis!

Guus 2022-07-14 20:53:15

Goed gedaan Kees! het was erg leuk om je bij ons thuis te ontvangen en om je verhalen te lezen. Goeie reis terug naar huis! 👋🏻