Dag 48, Lausanne - Vevey

Zwitserland, Vevey

Vanmorgen ontbeten met Jet en Cor. Cor is een Nederlandse man uit Venray, die daar op 5 mei (!!) is vertrokken. Ik ben 10 dagen later vertrokken, maar wel uit Luxemburg. Cor gaat, met andere woorden, hard!

Jet en Cor lopen vandaag allebei naar Montreux. Dat is verder dan Vevey, waar ik nu zit. De Francigena-app geeft voor de route Lausanne - Vevey een afstand aan van 25 km; voor mij precies goed. Mijn route liep deels langs de kust en deels door de wijngaarden. Zij hebben vooral langs de kust en deels langs de doorgaande weg gelopen.

Tot aan Lutry hebben we samen gelopen, daar gingen zij rechtdoor en ik naar links, omhoog. De route door de wijngaarden was soms stijl, meestal onbeschut, maar geweldig mooi. Het is natuurlijk vaker een afweging tussen mooi lopen en kilometers maken, maar ik was vandaag erg blij met m'n keuze. Het maakte vandaag weer een heerlijke WIW-dag!

Bij aankomst in Vevey heb ik eerst een cafeetje opgezocht, een biertje gedronken en Max zien winnen. Daarna ben ik naar het Vevey House, m'n overnachting, gelopen. Daar bleek dat pelgrims bij hen standaard recht hebben op een gratis drankje; dat moet dan maar.... Ik kan hier ook eten vanavond, dus hoef de deur niet meer uit.

Kijk, nu kom je een beetje in en omgeving waar ik ook wat vaker kom (wel met de auto onderweg naar Crans Montana hoor). Petje af Kees, goed bezig en leuke om de verhalen te lezen.