Dag 40, Dampierre-sur-Salon - Bucey-lès-Gy

Frankrijk, Bucey-lès-Gy

De officiële route van Dampierre naar Bucey gaat nogal met een slinger en is 34 km lang. Daar had ik niet veel zin in, dus met Locus (bedankt Hendrine!!) een alternatieve route uitgestippeld die een stukje korter was. Hierdoor waarschijnlijk wel wat meer asfalt in de route, maar ook 2x door t bos.

Ik start de dag met een bezoek aan de bakker in Dampierre. Hier kan ik ontbijten en een broodje halen voor onderweg. Blijkbaar mondt de Salon kort na Dampierre uit in de Saône. In het begin van de route een stukje langs de laatste van de twee gelopen en daarna afscheid genomen van de rivier. In het bos kruiste mijn pad een drukbelopen wildpaadje; zou een mooie plek zijn voor de wildcamera.

Rond een uur of twaalf een uurtje onder een overkapping moeten schuilen voor de regen. Daarna het tweede bos deels overgeslagen, omdat ik niet door hoog, nat gras wil lopen als het niet hoeft.

Ondertussen begin ik letterlijk uit te kijken naar het hooggebergte; ik verwacht dat ik dat één dezer dagen in beeld ga krijgen. En hoewel ik ernaar uit kijk, boezemen de bergen mij ook wel ontzag/angst in.

Je kan het 💪🏼

Anna 2022-06-02 15:08:11

klimmen is goed voor de bovenbenen ;-)

Frans 2022-06-02 15:25:05

Leuk dat het gelukt is met Locus!