Dag 15, Commanster - Ouren

België, Burg-Reuland

Vandaag alweer de laatste dag van deze etappe van m'n wandeltocht. Dit was een wandeldag zoals ze allemaal zouden moeten zijn, een mooie afwisselende route, net over de helft een leuk stadje met een kasteel en een terras èn (uiteindelijk) heerlijk weer.
Ik merk dat ik ondertussen een week onderweg ben; de eerste paar uur tot in Burg-Reuland kosten eigenlijk niet of nauwelijks moeite. In Burg-Reuland loop ik langs het kasteel en vervolgens het centrum in. Daar is gelukkig een terras, zodat ik fatsoenlijk kan lunchen vandaag.

Na Burg-Reuland moet ik nog twee bergjes over voor ik bij camping International in Ouren ben. Met name het tweede deel van de route van vandaag is schitterend; net wat ruiger dan het landschap tot dusver. Als ik de camping al zie liggen heb ik dan ook geen zin om te stoppen en dus loop ik nog een soort "stormrondje" door Ouren en over de zuidoever van de Our.
De camping is perfect met een kantine en een terras, enig minpunt is dat het mobiel bereik nihil is.

Dit is de laatste dag van de tweede etappe van wat later mijn voettocht naar Rome wordt. Ik heb in zes dagen 149 kilometer gewandeld, van Maastricht naar Ouren.