Dag 3, IJzevoorde - Vorden

Nederland, Vorden

De wekker staat vandaag in half acht. Ik heb voor ontbijt twee croissants besteld en die zijn er op z'n vroegst om kwart over acht. Het gras rondom de tent is weer doornat van de dauw. Ik doe het opbreken en inpakken daarom op m'n slippers.

Om tien over acht ben ik ingepakt en loop ik naar voren. Ik kan nog een kop koffie scoren bij m'n ontbijt, wat zorgt voor een perfect begin van deze dag. Als ik mijn schoenen heb aangetrokken en betaald, vertrek ik.

Vandaag geen rivieroversteken, bergbeklimmingen, of andere halsbrekende toeren. Het is een heel rustige route; door velden en door bossen.
Ik merk dat de 38 km van gisteren er wel ingehakt hebben; het tempo blijft laag en m'n benen doen pijn.

Gelukkig zorgen de extra kilometers van gisteren ervoor dat ik vandaag maar 24 km hoef te lopen. Door mijn stijve benen ben ik minstens zo blij als gisteren als Vorden in zicht komt.
Het kasteel van Vorden ligt grofweg halverwege het Pieterpad. Ik hoef nu "alleen" de noordelijke helft nog. Op het station pak ik de trein naar huis; einde van deze etappe.

Goed gedaan Kees! En nu vooruitkijken naar de noordelijke etappes maar eerst lekker uitrusten thuis. Groetjes 🙋‍♀️