Neufchateau

Frankrijk, Neufchâteau

Er staan vandaag twee acties op mijn agenda. Ik begin met het naar huis opsturen van mijn kookspullen en het zonnepaneel. Ik heb in de eerste anderhalve week gemerkt dat ik deze zaken nauwelijks gebruik en het scheelt algauw 2 tot 3 kilo als ik ze niet meer mee hoef te sjouwen. De vrouw op het postkantoor vraagt nog wat er in mijn vooraadfles zit. Als ik zeg dat dit brandspiritus is, geeft zij aan dat ik die niet op mag sturen; begrijpelijk wel...
Ik wil echter wel de fles uit mijn rugzak en ik wil hem niet hier achterlaten. Ik loop dus even naar buiten en om de hoek zie ik een straatkolk waar ik de fles kan legen. Bij terugkomst in het postkantoor kan de fles gelukkig ook ingepakt worden. De vrouw stelt verder geen vragen en ik leg niks uit. De rest van de dag ben ik alert op eventuele ontploffingen van het rioolstelsel, deze blijven gelukkig uit.

De tweede actie heeft te maken met het feit dat Hendrine zich overmorgen bij mij aansluit voor de laatste paar dagen richting Langres. De logistieke knoop rond dit leuke idee is enorm! Ik had bedacht dat ze mij bij het Office de Tourisme wellicht verder kunnen helpen. Uiteindelijk zitten hier ook twee dames een half uur te puzzelen met mogelijke bus- en treinverbindingen, maar zij komen er ook niet uit. We hebben gelukkig nog twee dagen om het te regelen.

De rest van de dag doe ik weinig. 's Avonds kom ik weer uit bij het sportcafé voor mijn avondmaaltijd.