Dag 10, Maastricht - Visé

België, Wezet

Vandaag de voettocht weer opgepakt voor het begin van de tweede etappe in Maastricht. Het Pieterpad eindigt hier; ik loop nu verder over de GR5 richting het zuiden.
De GR5 is een Lange Afstand Wandelroute met startpunt in Hoek van Holland en eindpunt in Nice.

Ik begin met cappuccino en een croissant in de bar tegenover het station in Maastricht. Daarna loop ik over de bekende weg richting de Pietersberg. Tijdens de klim houd ik rechts aan en loop aan de westkant langs de groeve. Vervolgens daal ik af en loop bij Kanne België in.

De rest van de route is leuk, maar niet heel bijzonder. In Haccourt haal ik een fles ijsthee voor in het hotel. Ik krijg ook te maken met een "dingetje" van de GR5, namelijk het zoveel als mogelijk vermijden van de grotere wegen. Daarom maak ik vlak voor het hotel nog een omweg langs de waterkant. Verderop langs de route word ik wat minder streng in de leer...

Ik overnacht in hotel de la Gare, bij het station en in t zicht van de snelweg.