Dag 53, Bourg-Saint-Pierre - Gran San Bernardino

Zwitserland, Bourg-Saint-Pierre

Kan heel kort zijn: vandaag was fantastisch!!!

De route van Bourg-Saint-Pierre (alt. 1.602 m) naar de Gran San Bernardinopas (alt. 2.472m) gaat uiteraard door het hooggebergte en was ook nog eens heel mooi, want ik heb alleen op asfalt gelopen als ik de weg moest oversteken. Daarbij was het heerlijk weer vandaag en die combinatie zorgt voor schitterende plaatjes!
Tenslotte heb ik het voordeel dat ik bijna 5 weken onderweg ben, een aardige conditie heb opgebouwd en dit, met lekker weer, dus relatief op het gemak kan doen.

Het was dus de hele weg genieten en bijna jammer dat ik boven was...

Ik slaap (uiteraard) in het Hospice op de pas. Ik kan hier ook de maaltijd gebruiken en facultatief de diensten (messe et vêpres, complies en laudes) bijwonen. 's Avonds zit ik aan tafel met twee Franse vrienden die vorig jaar in Pontarlier hun tocht vanwege corona hebben moeten afbreken en dit jaar daar weer begonnen zijn. Het zijn Jean-Marc en Jean-Marie, in het vervolg de JM's genoemd.

Mooie foto’s Kees en ik had je vantevoren al gezegd hoe mooi Zwitserland is 😊. En mooi weer ☀️ En als je onderweg iemand tegenkom zeg je maar lokaal gebruik ‘gruezi’. Viel Spaß nog!

Danielle 2022-06-17 17:47:33

Gefeliciteerd Kees met de behaalde mijlpaal: het hoogste punt van je wandeltocht. Wat heb je vandaag door een prachtige omgeving gelopen en sneeuw gezien, altijd leuk! Slaap lekker en op richting Aosta de komende dagen.