Dag 52, Sembrancher - Bourg-Saint-Pierre

Zwitserland, Bourg-Saint-Pierre

Vandaag met 1.231 meter een nieuw record qua hoogtemeters. Morgen nog een keer een vergelijkbare klim en dan staan we op de San Bernardinopas!

Vandaag was, in combinatie met de fel schijnende zo'n, een relatief zware dag. Desondanks heerlijk gelopen. Op basis van een tip van Valérie van de B&B in Sembrancher vanmorgen niet rechts van de rivier de Via Francigena gevolgd, maar links van de rivier omhoog gegaan; want in de schaduw.

In Orsières heb ik een kopje koffie gedronken. Het is vandaag St. Jozefdag en dan is iedereen vrij in deze regio. In Orsières was er ook een markt en er liepen twee drumbands door het dorp.

Na Orsières liep ik achterop bij Lennart, een Duitse jongen die maandag uit Lausanne vertrokken is. Met hem heb ik samen gelopen tot Bourg-Saint-Pierre. Daar bleken Cor en Jet ook te zijn, die ik na vertrek uit Lausanne op zondag niet meer had gezien.

En morgen met z'n allen naar boven!!

We blijven je volgen Kees! Veel succes!

Guus 2022-06-16 19:53:35

Doe de groeten aan Jet en Cor :-)

Anna 2022-06-16 20:39:26

Ziet er weer prachtig uit Kees!