Dag 6, Swalmen - Montfort

Nederland, Montfort

Het weer was vandaag gelukkig weer goed. Vanmorgen vanaf de camping eerst een stuk langs de weg gelopen en dan het bos in, langs de beek (de Swalm) naar Swalmen gelopen. Na een aantal kilometer kruist de route weer een snelweg richting Duitsland; dit keer de A52.

Een kilometer na de snelweg ligt, een klein stukje van de route, camping Spikkerdal. Langs de weg staat een bordje waarop aangegeven staat dat daar koffie en vlaai te halen valt. Omdat ik ondertussen lang genoeg gelopen heb voor een pauze, loop ik naar de camping. Daar blijkt dat op maandag het restaurant gesloten is. Op het moment dat ik aan kom lopen zit het personeel net zelf aan de koffie. Om één of andere reden (ik zie er waarschijnlijk uit alsof ik heel erg koffie nodig heb...) krijg ik toch een kop koffie; helaas geen vlaai. Eigenaar beweert overigens dat op het bord langs de weg is aangegeven dat ze maandag dicht zijn; is nie waar!
Als ik bijna wil vertrekken, komt er nog een stel aangelopen dat hoopt op koffie en vlaai. Die krijgen ook weer van de eigenaar te horen dat het echt op het bordje staat en krijgen geen koffie. Voor mij wel wat ongemakkelijk met een leeg kopje voor m'n neus....

In Melick haal ik bij een tankstation een broodje gezond en eet dat een stukje verder langs de weg op. Het wordt warm vandaag. In Sint Odiliënberg pas ik de route wat aan om bij de supermarkt vocht aan te vullen. Daarna nog een mooie route door het bos naar de camping. Camping Biej de Vogel is een echte ANWB-camping met overwegend oudere bezoekers. Er is geen trekkersveldje dus ik krijg een gewone kampeerplaats tussen de caravans. Op de camping is geen restaurant, dus moet ik 's avonds nog een stuk heen en weer naar Montfort voor pizza.