Dag 62, Montara - Garlasco

Italië, Garlasco

Vandaag heb ik rustig aan gedaan en gewoon de etappe volgens de app gelopen; mocht ook wel na twee 30+ dagen.

Even een update voor wat betreft m'n innerlijk jukebox. Ging de laatste tijd best goed met nummers van CCR, George Harrison en zelfs de Carpenters. En toen popte een paar dagen geleden ineens het Mannenkoor Karrespoor naar boven...
Zoals eerder gezegd begint het met het loopritme en ontstaat op basis daarvan een melodie. Omdat het vandaag weer warm was en ik niet zover hoefde, wilde ik wat rustiger aan lopen. Dat bleek nog niet zo makkelijk, omdat je steeds in een soort natuurlijk looptempo terecht komt. Op het vlakke is dat voor mij 5 tot 5,5 km per uur.
Het blijkt dan ook niet te werken om bewust een langzame melodie te gaan zingen. Dat wil zeggen, het werkt zolang je het bewust doet maar na een tijdje verval ik weer in m'n natuurlijke tempo. De jukebox werkt dus maar één kant op.

De omgeving begint wat op te knappen. De rijst- en andere velden lijken wat minder grootschalig en er is wat meer ruimte voor bomen en houtwallen. Dit maakt het lopen een stuk prettiger.

Ik ben redelijk op tijd in Garlasco en ga eerst op de piazza op een terras zitten voordat ik naar hotel I Diamanti loop; er is opnieuw enigszins sprake van vergane glorie. Cor slaapt hier ook! Aan de overkant van de weg is een soort uitgaanscentrum. Het restaurant in het centrum is echter iets te sjiek voor deze gelegenheid, dus loop ik het centrum in voor het avondeten. Helaas zijn er niet veel restaurants of zijn ze dicht op zondag. Ik eindig uiteindelijk in een soort Texmex restaurant.