Dag 44, Mouthier-Haute-Pierre - Pontarlier

Frankrijk, Pontarlier

Vandaag was echt een dag in twee delen; deel 1de klim naar ca. 900 m en deel 2 de (beperkte) afdaling naar Pontarlier op ca. 800 m hoogte.

Na het ontbijt bij de bakker begint de klim door het dal van La Loue omhoog naar de bron van deze rivier. Het dal klinkt overigens iets te breed, ze noemen het Les Gorges de Nouailles. Het is een smal paadje langs een steile helling. Aangezien het 's nachts had geregend was het paadje soms ook best glad; oppassen dus! Het is wel een schitterende route.
Van de bron van de rivier had ik me niet veel voorgesteld. Onderweg vroeg ik me af hoe dat zat, want de stroom werd niet echt kleiner. Ik had in ieder geval niet verwacht dat er uit een gat in de berg een complete rivier zou stromen!

Bij aankomst in Pontarlier kwam ik langs de Decathlon, dus m'n uitrusting een beetje kunnen aanvullen. In ieder geval reserve doppen gehaald voor m'n stokken.
Ik zit, net als Jet, in de jeugdherberg. 's Avonds weer samen gegeten in het centrum.

Mooi daar Kees 😍

Bernadette 2022-06-07 21:05:25

Ja hè?

Voettocht.van.kees 2022-06-08 15:59:05

Hoi Kees, Wat een fantastische foto's! Echt heel mooi, dat zijn de wandelingen :) Jouw dagverslagen worden elke dag besproken hier, we lezen (en lopen ;)) allemaal mee. Groetjes! Marjolijn

MEK 2022-06-09 11:17:19

Da's leuk om te lezen, Marjolijn. Ik geniet enorm!!