Dag 8, Tüddern - Valkenburg

Nederland, Valkenburg

Vanmorgen, opnieuw vanwege de hitte, al voor 7 uur aan de wandel. Ik ga al snel weer de grens over en loop daarna Sittard in. Vlak voor het oude centrum van Sittard kom ik langs De Citadel / Ligne; een groot project voor Nelissen. Daarna loop ik door, het oude centrum uit via een soort Kruisweg met staties en een kapel, de Kollenberg.
Bovenop is het weer onbeschut door de velden en best warm. Na Windraak loopt de route een stukje door een heel gevarieerd landschap met hoogteverschillen, velden en bosschages.

Vlak voor de kruising met het spoor en de A76 bij Spaubeek loop ik verkeerd. Ik loop een heel eind omhoog, waar ik gewoon onderlangs langs het pad had moeten lopen. In Spaubeek haal ik lunch en een literfles sap. Daar loop ik me vervolgens een kilometerlang op te verheugen tot ik in het Spaubekerbos een mooi bankje tegenkom in de schaduw.

Het laatste stuk tot aan de camping is weer onbeschut en warm. Op de camping heb ik gelukkig een plekje in de schaduw en... Er is een restaurant op de camping.