Dag 17, Lieler - Ubereisenbach

Duitsland, Übereisenbach

Op de site van camping Trois Frontières in Lieler staat dat er een restaurant en een winkeltje is. Deze blijken echter niet open te zijn in oktober. Dit betekende dat ik gisteravond gebruik moest maken van een noodrantsoen en dat ik vanmorgen geen ontbijt/lunch kan kopen. Het lijkt er ook niet op dat ik op de route heel veel winkels ga tegenkomen vandaag. Gelukkig kan ik van de eigenaren van de camping een restje brood mee krijgen...

De dag begint met een afdaling, van de berg af richting de rivier de Our. De rest van de dag, en de komende dagen, loop ik langs de Our. De rivier is hier tevens de grens tussen Luxemburg en Duitsland. Het is heerlijk wandelweer en een schitterende route.
In Luxemburg is de route trouwens blijkbaar niet aangegeven met de bekende wit-rode vlaggetjes, maar met gele stippen. Tis maar dat je het weet.

Bij de grensovergang nabij Dasburg staat een tankstation met een winkeltje. Het is duidelijk een grensregio, want het winkeltje staat vol met alle soorten koffie. Ik kan gelukkig ook wat normaal eten kopen.

Ik slaap vannacht in een B&B in Duitsland, aan de overkant van de rivier. De eigenaren blijken een Nederlands stel te zijn, die dit etablissement midden in Coronatijd hebben aangeschaft. Ook hier kan ik weer geen avondeten krijgen, dus gaat er weer een noodrantsoen doorheen, inclusief de laatste boterhammen van de camping.