Dag 30, Toul - Maxey-sur-Vaise

Frankrijk, Maxey-sur-Vaise

Schrok me een hoedje vanmorgen, want Google Maps gaf een afstand van 33 km aan tussen het hotel en de chambre d'hote waar ik nu ben. Ikzelf had deze afstand met Bergfex (waar ik ook de route kan zien) ingeschat op 25 km.
Eerlijkheid gebied dat ik de afgelopen twee dagen, met gelopen afstanden van rond de 25 km, beide had ingeschat op 20 km. In het vervolg dus eerder mikken op 20 dan 25 km.
Uiteindelijk overigens 28 km gelopen...

Vanwege de Google berekening besloot ik bij vertrek uit Toul niet de route te volgen, maar wat af te snijden door direct over de D-weg naar de eerstvolgende plaats te lopen. Vervolgens het bos in en over de waterscheiding richting de Maas. In het bos een, op dat moment, spannende ontmoeting met een groep everzwijnen (4 grote en 2 kleintjes). Vanwege die kleintjes hield ik rekening met agressie van de ouders, vandaar dat ik niet heel erg op m'n gemak foto's heb staan maken.

De laatste paar kilometer moest ik weer van de route af om bij de chambre d'hote te komen, dus weer over een D-weg. Was t cirkeltje weer rond voor vandaag.
Bij het uitlopen van het voorlaatste dorp kwam er een man naast me rijden die eerst water en daarna een kinder bueno aanbood. De laatste heb ik maar aangenomen.

Goed bezig Kees, onze complimenten. Volgens mij passeer je morgen de 200 km-grens. Knap hoor ( in 1 week!). Veel succes de komende dagen. Geniet ervan. Gr. Jan

Jan Hofmeester 2022-05-23 00:05:44

Awh wat een lieve interactie met die Kinder Bueno man (de zwijntjes overigens ook)! Wandelze vandaag!

Nina 2022-05-23 08:20:03

Klopt Jan; acht dagen gelopen nu een 207 km op de teller. M'n gemiddelde gaat morgen wel naar beneden, want dan heb ik een rustdag.