Dag 61, Vercelli - Montara

Italië, Mortara

Vandaag een vergelijkbare dag met gisteren. Weer door de rijstvelden, weer heet en weer twee etappes gecombineerd.

Het was gelukkig wel wat minder benauwd dan gisteren en in de middag stak er een klein windje op, wat de hitte wat dragelijker maakte. Helaas was het ontbijt in het hotel pas om 07.00 uur, dus wel weer wat langer in de hitte gelopen. Maar genoeg over het weer.

Een paar kilometer na Vercelli liep ik achterop bij Piotr uit Radom (Pl.) Hij is begin juni in Martigny gestart en loopt door naar Rome. Hij is blijkbaar met een rugzak van 35 kg de pas opgelopen en heeft daar besloten dat hij toch niet alles nodig heeft. Nu loopt ie nog maar met 25 kg; z'n driepersoons tent heeft ie gehouden! Het is nogal een prater en hij is bijna de hele weg tot in Palestro aan het woord geweest. In Palestro hebben we water getapt.
Het stuk van Palestro naar Robbio wilde ik langs de weg lopen, om de kilometers wat te beperken. Piotr liep al pratend achter me. Op een gegeven moment werd ik gebeld door Cor, moest Piotr even stoppen met praten en vertelde Cor dat hij verkeerd was gelopen richting Mortara.
Na het telefoontje ben ik gewoon doorgelopen. Ik dacht dat Piotr een gaatje had laten vallen; ik had hem tenslotte ingehaald. Na een tijdje toch maar even achterom gekeken. Was tie verdwenen!! Heb hem ook niet meer gezien.

In Robbio in een park een lange pauze gepakt in de schaduw, om het lijf een beetje te laten afkoelen; later in Nicorvo nog een keer. Vlak voor Nicorvo kwam ik over een droogvallende rivier en zag ik een beverrat zwemmen. Hij staat op de foto, maar nauwelijks zichtbaar. Na Nicorvo kwam mij tussen de rijstvelden ineens nog een beverrat tegemoet gewandeld. Hij had mij pas in de gaten toen ik, na t maken van de foto, weer ging lopen.

Cor en ik slapen vandaag in een B&B in Mortara. Cor was helaas fors verkeerd gelopen en arriveerde pas tegen zevenen in Mortara. Na het douchen is hij weer aardig opgeknapt en gaan we pizza eten.

Leuk verhaal over de bever, hij wilde je graag zien. Zou hij Piort heten , haha. Wat bedoel je met 2 etappes op een dag, hoeveel km is dat wel niet? Sorry ik ben wel nieuwsgierig.

ellen-commelter.aan.de.wandel 2022-06-25 18:51:41

Die Polen ook 🤣

Anna 2022-06-25 18:52:09

Hoi Ellen, met twee etappes op een dag bedoel ik in vergelijking met de Via Francigena app. De app gaat uit van twee etappes van Vercelli naar Montara, met een extra stop in Robbio. Ik heb vandaag 33,5 km gelopen; zie laatste plaatje.

Voettocht.van.kees 2022-06-25 22:24:24

Heb jij je tent nog steeds bij je? Volgens mij gebruik je hem weinig.

Hendrine 2022-06-26 18:03:24

Klopt, maar ik heb 'm nog wel.

Voettocht.van.kees 2022-06-26 18:34:56

Mooie foto van de bever! 😁