Dag 7, Montfort - Tüddern

Duitsland, Selfkant

Vandaag weer op tijd vertrokken, omdat het weer warm zou worden. De route loopt door Montfort, langs de pizzeria van gisteravond en dan Montfort weer uit langs kasteel Montfort.
Ik heb vandaag weer best last van mijn onderrug en na een paar kilometer besluit ik de truc met plat op m'n rug liggen maar eens te proberen. Ik kies daarvoor een mooi vlak en horizontaal bankje uit dat naast een meertje (Kranenbroek) staat. Ik blijf een klein uurtje liggen en lees wat. Wonder boven wonder is daarna de pijn zo goed als weg!!

Het blijft warm vandaag en ik loop grote delen onbeschut. Het valt ook niet mee om een goede plek te vinden voor de lunch; dit is ook goed te zien aan de route van vandaag. Uiteindelijk lukt het in het restaurant van Europarcs Limburg bij Susteren. Ik val enigszins uit de toon tussen de gezinnen die op een andere manier vakantie aan het vieren zijn, maar de soep is lekker.

Na de lunch loop ik een lang recht stuk oostwaarts door de velden, richting Schalbruch in Duitsland. De rest van de dag loop ik in Duitsland tot m'n overnachting in Pension Grenzenlos in Tüddern. Het pension zit recht boven een restaurant. In het restaurant, In Duitsland, moet ik voor het eerst een mondkapje op, maar het is fijn dat het zo dichtbij is.