Dag 36, Frécourt - Langres

Frankrijk, Langres

Vandaag Langres; het eindpunt van het eerste deel van de reis en het afscheid van Hendrine. Morgen sla ik linksaf op de Via Francigena; verder onderweg richting Rome.

We zagen Langres al liggen zodra we vertrokken zo ongeveer. Aan het einde van de ochtend waren we er en kon Hendrine haar trein pakken richting Neufchateau en haar auto.
Ik ben het stadje in geklommen en heb me gemeld bij m'n eerste "Pilgrim accomodation" in de Presbytère in het centrum van de stad. Daar zaten al een Duitse, Israëlische (Tamar) en een Hollander (Joachim).

Langres is een mooi middeleeuws stadje dat echt wel het bezoeken waard is. Jammer is wel dat er nog heel veel auto's toegestaan zijn in het centrum. Ik loop 's middags een rondje door de stad met de Duitse, zij loopt morgen verder richting Santiago. Tamar en Joachim lopen, net als ik, verder richting Rome. 's Avonds valt het om de één of andere reden niet mee om een restaurant te vinden. Ik eindig uiteindelijk met een soort van pizza in een cafetaria.