Dag 58, Borgofranco d'Ivrea - Ivrea

Italië, Ivrea

Ik had bedacht om vandaag maar een kort stukje te lopen. Achteraf gezien kwam dat om twee redenen goed uit. In de eerste plaats is mijn nachtrust afgelopen nacht nogal verstoord door buikgriepachtige klachten en werd ik dus niet helemaal fit wakker. In de tweede plaats goot het pijpenstelen vanmorgen.
Ik ontbijt met Tamar en Joachim; ook Joachim heeft een slechte nacht achter de rug. Het is misschien een buikgriepachtig virus dat rondwaart. Ik heb uiteindelijk alleen wat fruit gegeten voor ontbijt en ben daarna weer gaan liggen. Om half elf ben ik vertrokken richting Ivrea en om kwart over één was ik er na 9,7 km. 's Middags heb ik weer geslapen...

Om 18.00 uur heb ik nog een rondje door de stad gelopen. Het is helaas niet gelukt om een stempel van de kathedraal te bemachtigen. De stad ziet er over het geheel genomen best vervallen uit. Na een pizza loop ik terug naar Albergo Luca en ga vroeg naar bed. Tamar, Joachim en de JM's slapen hier ook.

Sinds vandaag ben ik jouw wandeltocht aan t volgen, wat een super mooie foto 's maak je. Op deze manier kom ik helemaal in de stemming. Deze week ben ik begonnen met mijn voorbereiding, jouw berichten zijn heel leuk om erbij te gebruiken.

Ellen Commelter 2022-06-22 21:29:59

Hoi, voor zover ik weet ben jij de eerste volger die geen familie of anderszins bekende is. Ga je ook naar Rome lopen? En zo ja, wanneer, waar vertrek je, etc.

Voettocht.van.kees 2022-06-24 15:53:19

Kees ik ben geen familie, ik ben wel een wandel liefhebster die as 14 aug gaat starten met voor mij deel 1 de weg naar Rome, doel van Reims naar Lausanne. Volgend jaar deel 2 en in 2024 deel 3 en dan Rome te voet bereiken.