Dag 56, Verrayes - Verrès

Italië, Verrès

Gisteren gaf de weer-app aan dat het 32°C was in Verrayes bij aankomst. Voor vandaag werd een maximumtemperatuur van liefst 34°C voorspeld. Dat was voor mij reden om, zoals gezegd, de wekker op 05.00 uur te zetten vanmorgen.
Toen ik om 05.00 uur wakker werd en de app nogmaals bekeek, werd overigens een maximumtemperatuur van "maar" 29°C voorspeld voor vandaag. Ik was toch al wakker, dus wel opgestaan. Na alles te hebben ingepakt en ontbeten ben ik om 05.45 uur vertrokken.

Ik was voor achten in Châtillon, daar heb ik weer een gesloten schoenmaker gezien en vervolgens een cappuccino plus brioche gepakt. Vlak voor het uitlopen van Châtillon kwam ik Joachim en Tamar tegen, die ik na Langres niet meer had gezien. Zij zijn blijkbaar één dag eerder over de pas gegaan, maar hadden een rustdag genomen in Aosta.

De route loopt nog steeds op de linker oever van de rivier. Maar omdat de rivier bij Châtillon een bocht heeft gemaakt is de helling nu vooral west georiënteerd. Of het daarmee te maken heeft, of omdat er meer bomen zijn, weet ik niet. Feit is dat ik vandaag meer beschut liep. Het is nog steeds warm en ik heb goed gezweet, maar het was beter te doen dan gisteren.

Ik heb Cor onderweg ingehaald en liep vlak voor Verrès Jet achterop. Zij zitten ook in de jeugdherberg vannacht, net als de JM's.

Oh ja, de route was weer schitterend en ik ben door heel wat kleine dorpjes heen gekomen met van die hele smalle straatjes. En tijdens de afdaling naar Torille heb ik een slang gezien, die vlak voor mij de weg over stak.