Dag 19, Vianden - Beaufort

Luxemburg, Beaufort

Het weer is vandaag een stuk beter dan gisteren. Ik loop Vianden uit langs de Our.

De route is opnieuw schitterend en de nevel maakt het soms echt sprookjesachtig. Mijn oorspronkelijke plan was om vandaag te kamperen op de camping in Reisdorf. Het lopen gaat echter zo vlot (ook omdat ik een stuk van de GR5 afsnijd) dat ik rond de middag al in Reisdorf ben. Ik besluit daarom door te lopen naar de jeugdherberg in Beaufort, waar ik een plek kan reserveren.

Vanwege de ruime planning kan ik uitgebreid lunchen in Reisdorf. Ik zit in een cafetaria-achtig restaurantje met plastic stoelen, maar wel met een kok die weet wat ie doet. De lunch bestaat uit een heerlijke soep en een koffie met toetje na.
Na de lunch is het weer klimmen, eerst naar Bigelbach en daarna door naar Beaufort. Ook dit is historische grond voor de Kalkmannen. In de jaren '70 zijn we twee keer in Beaufort op vakantie geweest. Tijdens één van deze vakanties zijn Margreet en ik met pa heel vroeg gaan dauwtrappen in de richting van Bigelbach. Wij dachten dat we ongeveer midden in de nacht waren opgestaan, maar pa had de klokken verzet om wat langer te kunnen slapen....

In de jeugdherberg is opnieuw een restaurant, dus ik hoef de deur niet uit. Toch loop ik einde van de middag een rondje door het dorp om te kijken wat ik nog herken. Dat is bitter weinig. Het vakantiepark waar wij zaten is sowieso verdwenen.