Dag 9, Valkenburg - Maastricht

Nederland, Maastricht

Vanmorgen weer op tijd gaan wandelen. Niet zo vroeg als gisteren, maar ik hoef ook niet zo ver vandaag.

Eerste tegenslag is dat ik in Valkenburg, vanwege werkzaamheden, niet het spoor over kan steken waar ik dat wil/moet. Uiteindelijk kom ik toch uit bij de Geul en op een hele mooie route op de zuidoever van het riviertje. Daarna kom ik nog langs een paar mooie mergel rotsen en vervolgens loop ik Maastricht in. In Maastricht steek ik de Maas weer eens over via de fiets- en wandelbrug bij Céramique en vervolgens langs de oude stadsmuur richting de Pietersberg.
Op de Pietersberg loop ik door tot het officiële start-/eindpunt van het Pieterpad bij het uitzichtspunt. Daarna een stukje terug naar Chalet Bergzicht voor, natuurlijk, een kop soep, dit keer met een biertje.

Tot slot loop ik op m'n gemak naar beneden, door het centrum en over de Sint Servaasbrug (nog een keer de Maas over) naar het station. Hier pak ik de trein terug naar huis.

Dit is de laatste dag van de eerste etappe van wat later mijn voettocht naar Rome wordt. Ik heb in negen dagen 199 kilometer gewandeld, van Cuijk naar Maastricht.