Dag 55, Gignod - Verrayes

Italië, Verrayes

Vandaag ben ik om 06.45 uur gaan lopen om in Aosta te ontbijten. De route van de Via Francigena loopt uiteraard langs de kathedraal van Aosta, dus daar eerst m'n stempel gehaald. Ik heb ontbeten op het plein voor het Hotel de Ville en boodschappen gedaan voor het avondeten en ontbijt van morgen. Daarna ben ik langs de Arco di Augusto op weg gegaan naar Verrayes.
Het was heel maf om door Aosta te lopen en de dingen te herkennen die we een paar jaar geleden met het gezin hebben bezocht.

Verrayes ligt min of meer pal ten oosten van Aosta. Vanuit Aosta loop je dan door het dal van de Dora Baltea. Deze rivier heeft zijn oorsprong in het Mont Blanc massief.
Ik liep op de linker oever, dus op een naar het zuiden gerichte helling. Op de hellingen bevindt zich heel weinig begroeiing en de temperatuur liep op tot boven de 30°C.

Het landschap in het dal is op zich niet heel bijzonder en mooie plaatjes van de bergen zaten er vandaag ook niet in vanwege het heiige weer.

Al met al een warme dag en voor mij voldoende reden om de wekker morgen op 05.00 uur te zetten. Ik slaap in een Affittacamere in Verrayes. Omdat de restaurants te ver weg zijn, of gesloten op zondag, kook ik vanavond mijn eigen potje in de gemeenschappelijke keuken.