Dag 13 , Na alles komt een einde….trein Hirtshals - Geilenkirchen

Nederland, Schinveld

Vannacht lekker geslapen, de rugzak had ik al in de avond goed ingepakt .
Alle belangrijke zaken , zoals ticket, beurs en paspoort goed opgeborgen.
In de ochtend eerst nog even lekker douchen en dan…….. mijn ontbijt in Denemarken , Zwartbrood en honing erop.
Ik vond het goed smaken en gaf mij voldoende energie, om elke dag te wandelen.
Na een laatste controle van de kamer, de sleutel op de deur laten staan. En rustig naar het stadje te gaan. Bij een bakker een lekkere koffie gedronken , met een lekker vers vis broodje. Deze bakker staat er om bekend.
Heel Hirtshals leeft van de visserij en alles wat er mee in verbinding staat.
En natuurlijk de grote ferry’s die elke dag aanmeren .

Maar ook op de sportievelingen die op de fiets of al wandelend aankomen in Hirtshals.
Het is rustig op de straat, iedereen is druk bezig.

Het wordt tijd om naar het grote station Hirtshals te gaan. Mijn trein staat al te wachten. Hij vertrekt om 9.50 uur vanaf perron 0. Oh ja perron 1 is er ook.
In de trein kom ik een interessante man tegen , Gunther uit Berlin . Hij is aan boord geweest van vrachtschip dat naar de Faerör eilanden voer en dan verder naar IJsland.
En op alle twee eilanden waren ze maar elk 4 uur voor alles aan land te brengen . Het was een tocht van 8,5 dag .
Hij vertelde dat hij niks mocht doen , in verband met de verzekeringen. Hij spraak vaker met de bemanning , vooral Fiipino’s
en Finnen. Afgelopen nacht hebben ze aangemeerd in Hirtshals . En zondag gaat cirkel weer verder. Een heel interessant verhaal. Je kunt je daar voor aanmelden.
Het is geestelijk zwaar, maar ook lichamelijk, toen het schip vocht tegen golven. Hij heeft in totaal tweemaal moeten overgeven.
We hebben tot Hamburg samen in de trein gezeten.

Op Düsseldorf Hbf is het nog erg druk. Nog even wat frites gegeten. Ik had nog honger.
Het was rommelig, steeds kwamen er nieuwe mededelingen . Uiteindelijk vertrokken van spoor 12. De jeugd had het station „ overgenomen „ gelukkig veel er Politie en Ordnungs mensen op de been .

Inmiddels zit ik in de trein op weg naar en Geilenkirchen (D) .
Om 00.15 uur staat mijn neef Rolf bij station. Nog 20 minuten rijd tot thuis.

Het was een mooie wandeltocht door Denemarken.

Mooi werk Fred! Weer een mooi stuk erbij op je palmares. Welkom terug en klaar voor het Italië Evenement op 2,3 en 4 juni in Haarzuilens! Tot daar.

Guus 2023-05-27 18:08:08

Hoi Fred, welkom terug van alweer een mooie wandeltocht . Zo te lezen was het weer een heel avontuur met interessante ontmoetingen. Was leuk om je hele reis te kunnen volgen met alle foto’s erbij !

Rosita 2023-05-27 18:22:05

Proficiat met je prestatie. Weer veel mooie foto’s en verhalen. Bedankt daarvoor

Gwen 2023-05-27 18:31:56

Bijna thuis, nog ff.

D'r Generaal 2023-05-27 18:40:23

Dank voor het delen ❤️🙏

Dieuwke 2023-05-27 18:43:01

Proficiat Fred. Ik bedankt voor je mooie foto’s en je mooie verhalen weer. Fijn dat we met je mee mochten reizen.

Willy Vriens 2023-05-27 22:57:53

Ha die Fred, Welkom thuis, je kunt weer in je eigen bed kruipen. Morgen als ontbijt misschien eens wit brood met honing proberen 😉 Groetjes, Rimca

Rimca 2023-05-28 02:35:03

Jammer dat het er weer op zit. Bedankt dat we alles weer hebben kunnen volgen.

Hugo 2023-05-28 15:13:30

Hoi wat leuk om je verhalen te lezen ik ken je wel niet maar ik hoor van alles via Hugo! Wat leuk dat jullie dezelfde passie hebben! Groetjes Desiree