De Canisiustocht in Schinnen

Nederland, Schinnen

Vandaag ook weer de wandelschoenen aangetrokken, met zulk mooi weer willen mijn voeten wel naar buiten.
Een goede training weer om twee dagen achter elkaar te lopen met mijn vriend Deuter op e rug.
Ik loop de Canisius wandeltocht in Schinnen, een tocht van 20 km. De start is bij het JIS gebouw
Het blijken 3 lussen te zijn.
De eerste lus, (5.2 km) gaat langs de visvijver en door Thull, een mooie wisseling van vergezichten en bospaden.. Ik moest wel eert meer in het ritme komen
Bij de stroopfabriek is de rustplaats, ik besluit meteen verder te lopen, het nu een lus van 7,4 km en voert langs de Nagelbeek groeve. Er zijn wel een paar mooie vergezichten maar voor de rest vind ik het een vrije saaie lus. Wel leuk om nog een oud klasgenoot van de MAVO tegen te komen.
De laatste lus (7.5 km) gaat via de Geleenbeek, Terborgh, St. Anna kapel en Moorheide terug naar Schinnen. In mijn ogen de mooiste lus, met mooie stukken door de bossen en vele hoogte verschillen en daardoor mooie vergezichten.
Al met al een goede trainingstocht, maar voor die tweede lus mag de organisatie wel een alternatief zoeken.