Kennedymars Sittard

Nederland, Sittard-Geleen

De Kennedymars in Sittard is een begrip, elk jaar lopen vele de 80km. door het midden-Limburgse land.
Mijn neef Patrick hoopt vandaag voor de 21ste maal deze tocht te volbrengen.
Al jaren ondersteun ik Patrick op het laatste zware deel van Thorn via Maaseik naar Sittard, toch nog altijd 30km.
En voor mij is het de laatste training voordat ik op 28 April begin aan mijn tocht naar Viborg in Denemarken.
In de ochtend valt mijn op dat Patrick een goede tocht kan gaan lopen, want bij het verlaten van Sittard loopt hij lekker fit en in een mooi tempo.
Tegen 11.45 uur word ik opgepikt door Nico en Minie, en rijden we naar Thorn.
Nu is het wachten op Patrick, maar al snel zie we hem al aankomen. Hij loopt nog goed en ziet er nog “ fris” uit. Na een verdiende pauze, met koude schotel en een kippenpootje en het bijvullen van water en chocomel gaat het verder.
Even moet hij weer in het ritme komen, en voor mij even “warm” lopen.
Het loopt lekker langs de Maas, zeker als er soms een fris briesje opsteekt.
Langs de route wensen vele schutters mij veel succes met laatste loodjes, niet wetende dat ik pas gestart ben. In het begin merk ik dat mijn linker knie weer op speelt, maar gelukkig verdwijnen de klachten naarmate Sittard korter bij komt.
Nadat we tegen 15.30uur Maaseik passeren even later ook weer terug zijn op Nederlandse bodem, stoppen nog eenmaal bij de Tramhalte in Roosteren. Een rust waar Patrick altijd zijn eerste pilsje drinkt op de Kennedymars. Hij hoopt tegen 19.00 uur terug op de Markt te zijn.
Na een korte stop gaat het verder, via Dieteren, Susteren naar Nieuwstadt, waar het weer erg gezellig en hartverwarmend is.
Maar na het verlaten van Nieuwstadt beginnen de laatste loodjes te tellen, nog 5 km tot de Markt in Sittard.
Natuurlijk gaat het tempo iets om laag, maar de wil is er duidelijk, maar bij het op lopen van de Paardestraat wordt hij gedragen door de toeschouwers langs de kant.
Om 19.08 uur wordt Patrick geregistreerd op de Markt, als 392ste

Patrick van harte gefeliciteerd met deze prestatie.

En wat mijzelf betreft nog een week en dan begint mijn tocht.....ik ben er klaar voor.

Heren goed gedaan. Patrick op naar de 22e Kennendymars en Fred voor jou is het aftellen begonnen.👍🏻😀

Monique, Kiki en Sem 2019-04-21 12:41:13

Goed bezig Fred! Mooie laatste training.

Roy 2019-04-21 12:42:06

Hoi Fred, mooie laatste training! Dit word volgende week weer een onvergetelijk avontuur. Bon chemin Josefine

Josefine 2019-04-21 14:21:08

Proficiat Patrick en Fred alvast veel succes en laat ons mee genieten via je blog. Grtjs Thei