Pelgrimstocht Sittard naar Rome

24 dec 2015 - 25 okt 2016

Na mijn succesvolle pelgrimstocht naar Santiago de Compostela in 2013, ben ik alweer toe aan een volgende pelgrimstocht.
Het "virus" bleef maar steeds in mijn lichaam zitten, en dan moet ik ook gaan.
Het doel was niet moeilijk, eenmaal in mijn leven de Paus ontmoeten...en dat kan het makkelijkste in Rome.
En omdat 2016 ook nog door Paus Franciscus als Heilig jaar werd uitgeroepen, is dit ook nog een extra motivatie. De St. Pietersbaseliek te betreden door de Heilige deur.
Nu nog de route, via Zwitserland of via Oostenrijk. En aangezien ik van landschappen houdt, is de keuze gevallen op Oostenrijk en dat heeft het voordeel dat ik me lang verstaanbaar kan maken met Duits.
En ongeveer halverwege kom ik langs mijn dorpje Fiss in Tirol.

Uiteindelijk zal mijn route zijn:
Sittard – Aachen – Worms – Vielbrunn (E8 route), Vielbrunn – Tauberbischofsheim ( Nibulungweg), Tauberbischofsheim – Füssen (Romantisch Strasse, 1 en 2), Füssen – Fiss - Reschenpass – Trento ( Via Claudia Augusta), Trento – Verona (Verbindingsweg van Albert Beekes), Verona – Sasso Marconi (Via sugli Argini ), Sasso Marconi – Florence (Via Degli Dei ), Florence – Assisi - Rome (Franciscaanse Voetreis)

Alle foto's van deze reis

De reisverhalen van Skippy-ontour volgen

Ontvang een email zodra Skippy-ontour een nieuw reisverslag schrijft.

Reisverslagen

Album bestellen

Bestel van deze reis een prachtig fotoalbum. Hierin staan alle reisverhalen, foto's en locaties van deze reis. Het album wordt automatisch voor je gemaakt zonder dat je hier iets voor hoeft te doen.

Maak een fotoalbum van deze reis